Avatar billede magtens Praktikant
09. september 2011 - 12:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

grafikkort

jeg byggede for nogle måneder siden i pc fra bunden for første gang den gik egentlig ok men med enkelte små fejl.

problemet er bare at nu virker grafikkortet ikke.
når jeg piller grafikkortet nu af maskinen og starter op, starter pc'en som den skal men i det øjeblik jeg så sætter grafikkortet i pci porten og starter op begynder det som det skal men går på en måde i stå altså den er tændt men skærmen reagerer ikke og pc'en siger ikke det der lille bib som indikerer at alt går som det skal.

hvad kan det være
Avatar billede senil Nybegynder
09. september 2011 - 12:43 #1
Prøv en anden PCIe port på bundkortet,
Har du sikret dig at alt strøm er sat til grafikkortet? Jeg mener der skal minimum 1 ledning fra strømforsyningen ned på grafikkortet.

Du skriver der er onboard grafikkort. Er det slået fra i BIOS'en når det andet kort er tilstede i pc'en?

Har du prøvet med et helt 3 grafikkort. Hvis du har pillet kortet ind og ud en masse gange uden at være statisk afladet, så er der en risiko for du har ødelagt kortet.

Et anden triks for fejlfinding, især når du ber andre om råd, er at liste navn, mærke, type og version af det hardware som der er problemer med.
Avatar billede magtens Praktikant
09. september 2011 - 13:34 #2
jeps har gjort det hele

det er et xfx readon hd 5580 black
Avatar billede Blueeyez Mester
09. september 2011 - 13:37 #3
har selv et xfx kort jeg fornyligt har kasseret, dog var min problemstilling anderledes, men ud fra hvad du skriver så lyder det som om kortet er gået i stykker / defekt..

prøv evt og sæt det i en anden maskine hvis muligt.. eller sæt et andet graffikkort i din pc (Blot for og se om det er bundkort eller graffikkort..
Avatar billede magtens Praktikant
09. september 2011 - 21:11 #4
ja okay det er selvfølgelig en mulighed men køleren på selve kortet roterer
Avatar billede Blueeyez Mester
09. september 2011 - 22:24 #5
at blæseren kører rundt betyder ikke at kortet virker, har selv haft et ati hd 5770 kort hvor alt kørte som det skulle, men kortet forårsagede fejl og kørte ikke som det skulle.. desværre gik firmaet jeg kbøte kortet af konkurs, men heldigvis havde jeg et ekstra kort liggende som jeg så kunne sætte i og se at fejlen forsvandt og min pc kørte faktisk normalt som den faktisk aldrig helt har gjort.

Ud fra hvad du skriver vil jeg dog ændre lidt på en løsning, jeg vil godt have at du prøver og tage det batteri ud af din pc der er blot hurtigt og så sætte det i igen og starte din pc op og så hurtigt som muligt komme ind i bios. Hvis du kan følgende så kan det være i bios prblemet har været (Du skriver du selv har samlet den, så går ud fra at bios er frit åben som ved vi andre der samler selv)

Hvis følgende ikke gør noget særligt, så tag graffikkort ud og brug onboard og opnå adgang til bios og sæt den til default derefter slukker du pcen helt, sætter graffikkort i pc og prøver og starte op igen (Hvis det fortsat fejler så vil jeg mene det er kortet) Men jeg kan jo ikke gøre så meget, da jeg ikke er producentne af kortet, men det bedste er at du prøver et 3 kort (Det behøver jo ikke være godt blot at det bruger pci-e x16 som nuværende.
Avatar billede magtens Praktikant
10. marts 2012 - 12:34 #6
tak