Avatar billede nuggii Nybegynder
10. september 2011 - 21:56 Der er 2 kommentarer

Compaq Presario CQ61 vil ikke tænde/oplade

Hej med jer!:D
Jeg sidder her med en Compaq Presario CQ61, som er gået HELT død. Det hele startede igår, den den pludseligt gik i hak.jeg holdte Tænd/sluk knappen nede, så den kunne slukke (Så jeg kunne tænde den igen), men da den ikke reagerede på det, hev  jeg batteriet ud. Da jeg satte batteriet i, og trykkede på tænd/sluk knappen var der overhovedet ingen reaktion. Lidt efter opdagede jeg så, at stedet hvor man stikker opladerens ledning heller ikke lyste (det gør den altid, når bærbaren oplader). Så prøvede jeg at tage batteriet ud, og stikke opladeren i uden batteri. Her lyste det lys, som kommer når bærbaren oplader - dog kun i 2-3 sekunder, og gik ud igen :( Jeg har flere af den samme oplader der hjemme, og de gav alle den samme reaktion (hvor lyset tændte i 2-3 sekunder og slukkede), så der er ikke noget galt med opladeren. Jeg har virklig brug for min bærbar, fordi der er en masse vigtige filer i. Håber jeg kan få hjælp herfra!
Avatar billede Maako Nybegynder
11. september 2011 - 06:19 #1
Prøv at tage batteri og opladeren ud af bærbaren og så hold power knappen nede i mindst 10 sekunder.
Det er for at fjærne strømen komplet.
Derefter sæt kun opladeren til og prøv at tænde.

Det lyder som et problem i din fatning hvor strømen går ind, eller noget i stil med en kondensator der er røget?

Strøm indgangegn kan ofte skiftes på en bærbar.

Hvis du har en stationær, så kan du tage HDD'en ud af din bærbar og sætte den til i din stationære PC.
Avatar billede nuggii Nybegynder
11. september 2011 - 13:14 #2
Jeg prøvede det du sagde, men den reagerede igen på samme måde; oplader lyset kommer i 2-3 sekunder, og går igen :( Jeg tænkte selv på, at det måske kunne være noget med fatningen! Det må jeg hellere se nærmere på. Tak for dit svar!