Avatar billede vedikkeit Praktikant
11. september 2011 - 15:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

wifi forsvinder efter nogle timer

Har et møgirriterende problem: har sat 2 access-punkter (AP) op i en lang gang for at dække flere værelser. har dels sat dem op som 2 AP og nu som 1 AP og 1 Repeater. når jeg tester dem om eftermiddagen med speedtest.net kører de 4/1 mbps så det er som det skal være, men i løbet af aftenen natten falder de ud og er ikke til at finde igen. så kan jeg slukke for dem og tænde igen og alt er fint. hvordan finder jeg ud af hvad der er galt?
jeg har prøvet at skifte det ene AP og det hjalp på hastigheden men det falder stadig ud. har målt med inSSIDer og lagt kanalen fast på 1 pga. der var rimelig mange andre på de andre kanaler. har skiftet router og adsl forbindelse (der er 2 i huset) samt patch kabler. jeg kører POE til begge AP'ere og stadigvæk dør wifi i løbet af aftenen/natten.

ap: TP-Link TL-WA901ND
modem og router: speedstream og Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54GL
eller Opasia router Netopia 3347 (indbygget modem)
Avatar billede fhansen82 Mester
11. september 2011 - 16:10 #1
Det kan være andet elektronisk udstyr i hjemmet, der påvirker. Jeg vil foreslå at du foretager testen adskillige gange, samtidigt med at du tænder et apperat ad gangen, og ser om forbindelsen pludseligt bliver påvirket.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
11. september 2011 - 17:49 #2
-Inde på din Router
findes der et sted hvor der står "Time of day to Block:"
eller noget i den retning.
Det skal du så prøve at lave om.

Der skal stå :

Start blocking "all days"
0 Hours - 0 Minute

End blocking
24 Hours - 0 Minute
Avatar billede vedikkeit Praktikant
11. september 2011 - 23:23 #3
@fhansen82: det drejer sig om 15 forskellige lejere da det er klubværelser så det kommer til at knibe med at bede dem slukke for deres udstyr, derudover er der 8 lejligheder i opgangen + dem i opgangen ved siden af. Og så kommer den ikke tilbage før man har genstartet AP.

@MichaelWJ-IT der er ikke sat nogen regler op. linksys routeren virkede fint inden jeg udvidede netværket og fejlen opstår også når jeg benytter Opasia routeren, som TDC har været så venlige at låse så man ikke kan ændre noget i den.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
12. september 2011 - 04:50 #4
-En midlertidig løsning kunne være at sætte en "Strøm Timer" op
på hver enkelt AP´er..

Du skal kunne komme ind på Opasia routeren fordi at det kan være
at det er der at problemet opstår..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
12. september 2011 - 05:03 #5
En anden ide er at du kontakter ISP og de sætter overvågning på fra Server til Routeren for at se hvad og hvornår det går galt..

Muligheden er at Routeren bliver bliver udsat for et "DDos-Attack"
Avatar billede vedikkeit Praktikant
12. september 2011 - 22:50 #6
@MichaelWJ-IT: Har bedt TDC om overvågning på begge linjer. som det er nu er hastigheden kun ca. 50% af betalt hastighed så jeg tror fejlen ligger hos TDC.
ang. routeren så har kunden valgt administration fra TDC, så jeg kan ikke gøre noget uden jeg beder TDC om det og det koster så vidt jeg husker 440,- plus moms. :-(
Avatar billede vedikkeit Praktikant
13. september 2011 - 23:34 #7
@MichaelWJ-IT: skriv lige et svar Så lukker jeg tråden.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
14. september 2011 - 05:47 #8
OK..