Avatar billede edinmdk Nybegynder
11. september 2011 - 21:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

FBML til facebook fansite

Jeg er igang med at lave et par facebook sidder, og da jeg så løb ind i en side, hvor man skulle dele og synes godt om for at se indhold. Syntes jeg det var sådan ret smart, at jeg besluttede mig for at anskaffe mig koden, (jeg tror det er javascript eller html).

jeg søgte på google og youtube, men fandt aldrig frem til noget har endda købt nogle sager, som jeg havde regnet med at det var det men desværre. Mit sidste håb er at se om nogle her på eksperten.dk har svaret.

Her er der et eksempel: http://www.facebook.com/pages/50cent-Prodaje-kucu-vrednu-20miliona-dolaraPogledaj-Slike/190385577657780?sk=app_4949752878

FBML kode, hvor man skal dele og klikke på synes godt om for at se indhold ...

Min blog
http://edinm.dk/
http://www.beboo.dk/
Avatar billede bazzoooo Nybegynder
11. september 2011 - 22:10 #1
Kigger lige med her
Avatar billede larsjansen Nybegynder
13. september 2011 - 10:36 #2
Avatar billede larsjansen Nybegynder
13. september 2011 - 10:39 #3
Man bruger nemlig ikke FBML mere, har jeg lært - siden marts 2011.
Nu hedder det static iFrame.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2011 - 11:38 #4
Du kan sagtens bruge fbml i iframes, bare referer til .

Men for at svare, så skal du først endten lave din egen app og benytte FBML, men det er noget lettere at gøre følgende:

1: Gå til https://apps.facebook.com/iframehost/?fb_page_id=210504535637033
2: Like
3: nede i bunden til venstre, add to my page
4: Nu har du inde i dine appz mulighed for at lave en Static IFRAME Tab hvor du kan skrive markup til nonfans og til fans. i samme tab.

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2011 - 11:38 #5
bare refere til JS SDK
Avatar billede edinmdk Nybegynder
13. september 2011 - 15:52 #6
Problemet er slet ikke det... Det er selve koden :S
Avatar billede jokkejensen Novice
14. september 2011 - 15:22 #7
selve koden ? det er ren html der er brugt i dit eksempel, skal du have hjælp der ?
Avatar billede edinmdk Nybegynder
14. september 2011 - 17:38 #8
Jeg har bare hørt at den kode jeg søger!! Den er ren javascript, da jeg ikke har forstand på javascript søgte jeg hjælp her... Det skal lige siges, de fleste der har koden vil helst ikke dele den :S

Der er et link her: http://www.facebook.com/pages/50cent-Prodaje-kucu-vrednu-20miliona-dolaraPogledaj-Slike/190385577657780?sk=app_4949752878

Det sådan noget jeg vil have ;)
Avatar billede jokkejensen Novice
15. september 2011 - 10:45 #9
Ja, så følg dog mit eksempel ?

Når du tilføjer den app til din fanpage, får du mulighed for at differentiere på fans og no-fans i en tab, blot vha at vælge 2 forskellige billeder eller skrive html i 2x textarea's.

Der er ingen javascript. Det håntere app'en for dig.
Avatar billede Kessler Nybegynder
22. september 2011 - 16:57 #10
Hej JokkeJensen, Hjææælp!(;o) Jeg har fulgt lidt med her på sidelinien. Jeg har selv en side på facebook: http://www.facebook.com/Stribetegner og på denne side har jeg nu tilføjet en app, fra dit link: https://apps.facebook.com/ (...)
- herfra tilføjede jeg en Tab:(Welcome)til min side. I Tabs settings, oploadede jeg 2 forskellige billeder og savede settings og håbede på at det ene billede ville dukke op som det første, når nye interesserede besøgte min side! Men det ser ud som om at folk stadig lander direkte på min væg, uden billede! men trykker man på Welcome kommer billedet!? jeg drømte jo om at folk skulle trykke på: syntes godt om!

Hvad tror du jeg har gjort/gør forkert??

Jimmy
Avatar billede jokkejensen Novice
22. september 2011 - 22:04 #11
Du skal vælge at brugerne lander på den side som velkomst side, du kan desværre ikke begrænse dem adgang til wall/photos uden de har trykket like :/

Altså inden under "manange persmissions" sætter du landing page til din "Welcome".
Avatar billede jokkejensen Novice
22. september 2011 - 22:07 #12
og til spørger af tråden:

Der ligger alt for mange opgaver i spørgsmålet, kan du præcicere hvor du sidder fast ?
Avatar billede Kessler Nybegynder
23. september 2011 - 08:26 #13
Hej JokkeJensen hvordan kommer jeg hen til; "manange persmissions"? (:o/

Jimmy
Avatar billede jokkejensen Novice
23. september 2011 - 09:31 #14
Edit page -> der hvor du så "apps", er det anden øverste.
Avatar billede Kessler Nybegynder
23. september 2011 - 10:09 #15
Hej JokkeJensen Nu har jeg tilføjet anden øverste app:Graph API Explorer. Hvad gør jeg så nu? Ja, jeg er altså helt blank...(;oD!! Tak for din tid!

Jimmy
Avatar billede jokkejensen Novice
23. september 2011 - 10:41 #16
Nej nej, altså under "edit page", har du følgende:

Your settings .
Manage permissions .
Basic Information .
Profile picture .
Featured .
Resources .
Manage admins .
Apps .
Mobile .
Insights .
Help

under "Manage permissions" kan du styre landingpage og rettigheder for brugere.
Avatar billede Kessler Nybegynder
23. september 2011 - 11:46 #17
Hej JokkeJensen, nu er jeg med, men de eneste muligheder, jeg har under: Manage permissions! Følger herunder og der er ingen undermenuer til understående hvor jeg kan finde det!?

Sidesynlighed: Publish or unpublish page:

Landbegrænsninger:

Hvis kun denne side til besøgende i disse lande:

Skjul denne side for besøgende i disse lande:

Aldersbegrænsninger: Vælg Aldersbegrænsninger:Hvem som helst (13+)Personer på 17 år og overPersoner på 18 år og overPersoner på 19 år og overPersoner på 21 år og overAlkoholrelateret
Hvad er dette?

Vægfane viser: Alle opslag eller Kun opslag af side

Udvid kommentarer til historier:

Opslagsmulighed:

Brugere kan skrive eller opslå indhold på væggen:
Brugere kan tilføje billeder:
Brugere kan føje tags til billeder af Stribetegner fra Køge:
Brugere kan tilføje videoer:

Sortliste for redigering:

Kommasepareret liste med termer, der skal blokeres...

Sortliste for uanstændig sprogbrug: Ingen Mellem Stærk

Slet Side: Slet Stribetegner fra Køge
Avatar billede jokkejensen Novice
23. september 2011 - 11:58 #18
ehmm prøv lige i bunden af facebook at skifte sprog til engelsk (uk), ikke (us) - (us) har lige fået en ordentligt opdatering, de brokker sig helt åndsvagt amerikanerne, min ser sådan her ud:

http://www.imageupload.org/?d=9AC99DF71

Har du fået over 25 likes ? det åbner også for flere muligheder, så endten er du begrænset af de valg af sprog  (det er her facebook differentiere mellem tilgængelige funktionaliteter), eller også mangler du 25 likes, der også giver dig mulighed for at give "fansiden" et "prettyname"..

/J
Avatar billede edinmdk Nybegynder
18. november 2011 - 19:52 #19
Endelig fandt jeg ud af det!! Og jeg har nu skrevet et indlæg på min side! Så dem der også kunne tænke sig det tag og besøg: http://edinm.dk/?p=278