Avatar billede lkt Juniormester
12. september 2011 - 01:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskriv sidefarve

Jeg har lavet et dokument med sidefarve. Denne farve kommer ikke med på min udskrift.

Er det fordi, det ikke kan lade sig gøre, at udskrive farven, eller er der nogen, som kan hjælpe mig med det.

Vi taler om Office10-udgaven.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. september 2011 - 09:36 #1
Det lyder til, at du har brugt Sidelayout > Sidefarve. Det giver ganske vist farvet baggrund på skærmen, men løsningen er kun beregnet til HTML (Web) - farven udskrives ikke.

Hvis du vil have farvet baggrund på alle sider, kan du indsætte f.eks. en tekstboks eller er firkantet figur i _sidehovedet_. Lav tekstboksen/figuren i den størrelse, du vil have og tilføj farven. Marker tekstboksen/figuren og vælg fanen Formater > Tekstombrydning > Bag ved tekst. Selv om sidehovedet i sig selv måske kun fylder 2-3 cm, kan tekstboksen/figuren fylde hele siden. Fordelen ved at have det farvede element placeret i sidehovedet er også, at man ikke sådan lige kommer til at flytte på boksen.

Printere kan i almindelighed ikke printe til kant, så udskriften vil normalt have en hvid kant, selv om du laver et farvet element, der fylder hele siden. Derfor kan du vælge at lade farven slutte f.eks. ca. ½ cm fra kanterne, så det er dig og ikke en tilfældig printer, der styrer, hvor farven slutter.
Avatar billede lkt Juniormester
12. september 2011 - 12:27 #2
Tak for hjælpen.

Læg et svar og du får point.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. september 2011 - 16:55 #3
velbekomme.
Avatar billede vedikkeit Praktikant
16. februar 2012 - 13:15 #4
Der er en anden og (bedre?) metode: gå ind i fanen Filer, gå til indstillinger, klik på vis og under printerindstillinger hakker du af "udskriv baggrundsfarve og billeder"