Avatar billede fituvu Nybegynder
12. september 2011 - 10:15 Der er 5 kommentarer

Kan man det i Excel...?

Jeg vil gerne lave en nem brugervenlig løsning til indtastning af data i et regneark, således at brugeren ikke ser selve regnarket men blot bruger en formularlignende side, som de taster ind i. Begge dele skal ligge inde for regnearkets mulighed eller i en kombination med word. En web løsning er ikke mulig.

Hvis man fx oprettet interfaceløsningen i ark 1 og overfører data til ark 2 i samme mappe, så er løsningen så enkel som jeg gerne vil have den.
Det er ikke et problem at finde ud af dette. Problemet er, at når der er tastet første gang, hvordan får jeg så data tastet ind i 2. række, når den næste person taster ind. Jeg skal altså have en sætning der får flyttet fra række 1 til række 2, når række 1 er tastet ind.
Kan man det i excel?

vh Jette
Avatar billede supertekst Ekspert
12. september 2011 - 10:44 #1
Man kan jo næsten alt i Excel :-)

Her er lille eksempel fra anden løsning:
        Set xArk = ActiveWorkbook.Sheets("Ark2")
        xArk.Activate
        xRækker = ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row    1)
        xRæk = xRækker + 1    2)

1) Antallet af bestående rækker tælles
2) Forøges med 1

Var det det du efterlyste - eller?
Avatar billede igoogle Forsker
12. september 2011 - 11:03 #2
brug supertekst løsning og så kan du bygge flyt felt a til b løsninger oven på.

du kan lave det via optage en macro som faktisk giver et fornuftigt resultat.
Avatar billede fituvu Nybegynder
13. september 2011 - 09:04 #3
Tak for input jeg forsøger :)
Avatar billede fituvu Nybegynder
13. september 2011 - 09:05 #4
Tak for hint
Avatar billede store-morten Ekspert
13. september 2011 - 21:00 #5
Kunne en Formular (Userform/VBA) løsning se sådan ud?
Til selv at arbejde videre på.
http://gupl.dk/65517/