Avatar billede egmose Novice
12. september 2011 - 17:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Javascipt problem - ødelægger snart et elelr andet :S

Hvad dælen sker der her.. Har snart ikke mere hår på hovedet af frustation :S

Kig på den her side: howfast.dk/andre, og kig på scollbaren, ikke den "rigtige" hvis i har den men den som i kan se på billeder her: http://www.howfast.dk/scrolltop.JPG

Den skal scrolle i den div der er lige ved siden af.. Den har også virket, men nu virker den kun hvis man zoomer helt ind på siden.. Altså så det hele bliver mega stort..

HVORFOR:S

Hjælp mig, inden jeg mister alt mit hår :S
Der er 200 point på højkant til den der kommer med svaret :)
Avatar billede NielsErikP Mester
12. september 2011 - 17:38 #1
Hej..
Jeg fatter ikke en døjt af javascript....
Men er dit problem ikke at der er for lidt fyld på den side, kommer en scrollbar ikke kun, når noget går udenfor siden, sådan at du sådan kan scrolle ned og se resten???
Scrolltop.jpg er det ikke kun 71x43 pixels eller noget i den retning??? Der vil man jo ikke have behov for at scrolle for at se resten af det ".jpg" billede!!
Bare en tanke!!!
Avatar billede egmose Novice
12. september 2011 - 17:45 #2
Du misforstår helt min ven :)
Det billede du ser, på http://www.howfast.dk/scrolltop.JPG, er for at vise scrollbaren på http://howfast.dk/andre.. Der er sådan en som på billedet i top og bund af en div..

Det er den der kun vil scrolle hvis der bliver scrollet
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
12. september 2011 - 17:46 #3
Prøv at kigge på denne side.

Link http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex3/scrolltop.htm
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
12. september 2011 - 17:47 #4
Der findes mange flere scripts som du kan vælge i kategorier til venstre på side..
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2011 - 19:22 #5
<ole>

Det er noget af en bedaget scroller, du der har fundet. Den indeholder oceaner af overflødig kode - bl.a. en masse til browsere, der forlængst er udgået. Prøv at finde noget nyere  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede egmose Novice
12. september 2011 - 19:46 #6
Tak for dit svar ole, syns virkelig jeg har søgt nettet tyndt uden og finde noget :(
Må jo nok betale mig fra at få lavet en ordentlig.
Avatar billede mclemens Nybegynder
23. september 2011 - 16:54 #7
Nu ved jeg ikke om du har rodet en del rundt i javascriptet/css i mellemtiden, men jeg syntes det virkede fint tilbage d. 8/9 ( http://www.eksperten.dk/spm/946602 ). Har du evt. mulighed for at gå tilbage til det du havde dengang - rette det jeg skrev - og så køre videre forfra ?
Avatar billede egmose Novice
10. december 2011 - 11:11 #8
Rydder lige lidt op :)