Avatar billede Mathias662 Nybegynder
13. september 2011 - 18:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Boot disk

Hej Eksperten.
Jeg har en computer der har det forfærdeligt, jeg kan overhovedt ikke tænde den. Ville spørge om der var nogen herinde der kende et godt program til boot disk. Altså en iso fil du kan køre uden windows. Det skal helst kunne køre fra en usb og skal helst have nogle nyttige værktøjer til at lave backup af filer, lave chek disk og sådan noget.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2011 - 18:46 #1
http://www.ultimatebootcd.com/
det er op til dig at få usb-boot til at virke - men hvis du har hptool, så er det nogenlunde ligetil.
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
13. september 2011 - 18:51 #2
Har kigget på det, det gik ikke rigtigt...
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2011 - 19:19 #3
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
13. september 2011 - 19:23 #4
Prøver at downloade det:) skriver tilbage nå jeg har prøvet det:-D
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2011 - 19:26 #5
Husk at brænde ISO filen som et boot-image
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
13. september 2011 - 19:32 #6
Skal den ikke bare brændes som alle andre iso filer?
13. september 2011 - 19:35 #7
www.eksperten.dk/guide/1441#reply_9458

Hvis den SLET IKKE KAN VISE NOGET SOM HELST på skærmen, så er det da ligemeget med en bootdisk ???

Bærbar / Stationær ?
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
13. september 2011 - 20:58 #8
Dårlig forklaring af mig... selve bios starter, med lige så snart windows starter, så genstarter hele computern. Det en stationær:)
13. september 2011 - 21:12 #9
... kan du provokere den til [Fejlsikker tilstand] ?
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
13. september 2011 - 21:17 #10
Har jeg prøvet, den går bare i sort efter windows har loadet filerne...
13. september 2011 - 21:29 #11
Du gennemfører #7 bootdisken.
Starter op på DEN og DERFRA i en CMD prompt gennemfører

CHKDSK  #:  /F  /R  /X

hvor # er selve Harddisken's navn...
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
15. september 2011 - 18:03 #12
Prøvede selv alle de gode forslag, intet fik den til at virke. derefter fik jeg en bekendt til at kigge på det, han kunne ikke gøre noget ved det... så har besluttet bare at købe en ny. Men tak for for de gode forslag:-D
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2011 - 19:09 #13
ad #3 - hvorfor kunne du ikke få det til at virke ??
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
21. december 2011 - 13:36 #14
Jeg er lidt et sjuskehoved... Så er igang med at lukke alle mine åbne spørgsmål. Mig og min bekendte fandt ud af at små pille fingre havde proppet mønter in in min computer, som den tilsyneladende ikke kunne tåle, så det ret forståeligt at jeres svar ikke virkede.

Jeg undskylder igen for den alt for forsinkede forsinkelse, og vil gerne bede jer alle ligge nogle svar, da alle svar var gode.. Undskyld igen.
19. juni 2012 - 17:49 #15
Ping ?