Avatar billede tobrukDk Novice
14. september 2011 - 14:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Php email

Hej

Jeg har søgt rundt på nette og prøve at finde en email form som gå via mysql databasen.

er der nogle som kan hjælp mig med at giv mig et link til et god stede hvor jeg kan finde det eller andet lign,

Det skulle gerne være sådan at det bliver sendt via email,

Håber du kan hjælp mig :)
Avatar billede michaelfranz Nybegynder
14. september 2011 - 14:19 #1
Synes dit spørgsmål er lidt forvirrende men du vil gerne send en mail via php ? og i den mail skal der være noget data fra en mySQL database?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
14. september 2011 - 14:49 #2
Du kan bare lave dit udtræk fra mysql som en while løkke.

eks.

$query = mysql_query("SELECT * FROM `db`.`tabel`");
$headers  = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$headers .= "From: someone <someone@somewhere.com>\r\n";
$mail_count = 0;
while($data = mysql_fetch_row($query)){
mail($data[feltnummermedemailadressen], overskrift', $emailensindhold, $headers);
$mail_count++;
}
echo "Email sendt til $mail_count modtagere";
Avatar billede tobrukDk Novice
14. september 2011 - 20:08 #3
Sorry .det er fordi jeg komme til at skrive for hurtig ! Men så at lave email som er lave i form men ka. sends via php til.ens email. ?? Ellers må det gerne være en nem måde at gør det på ?? . Skriver hvis der er noget du/ i gerne vil vide . ;)
Avatar billede inteeeL Nybegynder
15. september 2011 - 09:50 #4
Lad mig forstå dig ret. Du vil udfra en form (fx en kontaktform) have, at beskeden personen skriver i det tekstfelt, skal sendes til din mail?

Det kan du sagtens lave og er i princippet nemt at lave. Du skal bruge mail() funktionen som vist i micma18's eksempel. Prøv følgende (ikke testet):

<?php

$contactemail = 'dinmail@ditdomæne.dk';
$mailsender = 'mailsender@ditdomæne.dk';
if( $_POST[ 'do_check'] == "Send") {
    $name = $_POST['name'];
    $email = $_POST['email'];
    $text = $_POST['text'];
    $message = "Besked fra: $name
    Email: $email\n
    Besked:\n----------------------------------\n".$text."\n----------------------------------
    ";
    if(empty($name) || empty($email) || empty($text)) {
        echo = 'Du skal udfylde alle felter';
    }
    else {
        if ( mail( $contactemail, "Mail fra $name", $message, "From: $mailsender")) {
            echo 'Din besked er blevet sendt';
        }
        else {
            echo 'Der skete en fejl ved afsendelsen af emailen, prøv igen';
        }

echo '<h1>Kontakt</h1>';
echo '<form action="'.$_SERVER[PHP_SELF].'" method="post">';
echo 'Dit navn:</label><input name="name" type="text">';
echo 'Din email:</label><input name="email" type="text">';
echo 'Din besked:</label><textarea name="text" type="text"></textarea>';
echo '<input type="submit" name="do_check" value="Send">';
echo '</form>';

?>

Det er lidt et basalt eksempel, så du må ordne layout osv. Hvis du har nogen spørgsmål, er jeg villig til at forklare nærmere. Du kan endvidere medtage micma18's $headers - det ville være godt at få med.
Avatar billede tobrukDk Novice
16. september 2011 - 09:35 #5
Lyder godt og takker mange gang og kigger på det når jeg lige for tide , kan i have en god dag :D