Avatar billede droa Novice
14. september 2011 - 14:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Socket ObjectStreams

Hej eksperter.

Jeg prøver at sende et Custom Object igennem en ObjectInputStream på serversiden til en ObjectOutputStream på clientsiden.

Jeg er dog ramlet ind i et problem..

mit object hedder OBJTEST på server og clientsiden, men i hver sin package... er der en måde at styre det, så den sender fra serverside.OBJTEST til clientside.OBJTEST?

altså hver sin package?

jeg prøvede lidt med at kaste objectet.. men kunne ikke helt få den til at gøre det
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2011 - 15:01 #1
Den rigtige maade at loese det paa er at have 3 projekter / jar filer:

* klasser der skal udveksles
* client
* server

saaledes at client og server bruger samme klasse.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2011 - 15:02 #2
Det er muligt at du kan faa det til at virke med noget custom serialisering, men jeg synes at du skal goere det rigtigt.
Avatar billede droa Novice
14. september 2011 - 15:05 #3
mange tak arne_v.. tænkte nok det kunne gøres lettere :)
ligger du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2011 - 15:10 #4
svar
Avatar billede droa Novice
14. september 2011 - 15:13 #5
og det virker perfekt, uden Exceptions nu.. mange tak for det hurtige svar :)