Avatar billede mainsmurf Nybegynder
15. september 2011 - 15:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad socket kan jeg bruge??

Hej.
har en kollega der har en lidt over et år gammel pc som har drillet, der kommer ikke liv i den, vi har prøvet lidt afhvert og kommet frem til det er bundkortet. Der sidder en AMD Sempron socket AM2 på og der er et nyere GF9800gt (1Gb) PcI-x 2.0 x16 grafikkort i som han vil bruge på et bundkort.. Mit problem er jeg har svært ved at finde et kort. Så til spørgsmpålet.: cpuén kan den sættes på en AM2+ socket, er de kompetible med hinanden?? og Grafikkortet kan den bruges i en port der "kun" hedder Pci-x x16 eller den ska hedde 2.0??

på forhånd tak
Avatar billede bjh83 Nybegynder
15. september 2011 - 17:05 #1
Du kan måske bruge en am2 i en am2+ men ikke en am2+ i en am2. Hvis der er hold i denne artikel....
http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=259&threadid=142640
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
16. september 2011 - 09:40 #2
Hmm jamen det ser da ud til de mener AM2+ er bagud kompetibel. Det er jo ok. :)
Men hvad ang grafikkortet hvad har det at sige at den hedder 2.0 x16?? kan den godt bruges i en der kun hedder x16??  ;)
Avatar billede bjh83 Nybegynder
16. september 2011 - 11:16 #3
Der vil ikke være nogen optimal understøttelse af funktionerne. Jeg tror godt du kan få den til at hvide et billede på skærmen. Brug Sockets af samme type som processoren og grafik kort af samme type som porten.
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
02. oktober 2011 - 23:40 #4
Øv. Har nemlig problem med at finde et bundkort med cpu socket AM2/AM2+ og Pci-x 2.0x16 på. men takker for svarende :)