Avatar billede sbe Nybegynder
15. september 2011 - 15:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Online backup af 2 TB

Er der nogen derude, som har kendskab til en brugbar løsning til online backup, som kan klare et par TB? Jeg vil gerne have en fjernbackup af min NAS og jeg synes ikke rigtig jeg kan finde den rette løsning. Enten får man for lidt plads eller også er prisen helt ude i hampen. NAS'en er en Qnap og den kan jo bare stå og kværne løs i forbindelse med første upload, som jo givetvis vil tage noget tid. Jeg mener jeg har omkring 3 Mb upload. Jeg genererer en del data, så pladsbehovet vil stige.

Er der over hovedet nogle brugbare løsninger, eller er vi ude i, at jeg skal have en ekstra NAS sat op et sted, som jeg så kan smide en backup på over nettet? Prisen på nogle af de løsninger jeg har set betyder jo reelt set, at det prismæssigt bedre kan betale sig, at købe den ekstra boks.
Avatar billede suldrup Nybegynder
15. september 2011 - 15:55 #1
Crashplan.com er løsningen.
Der ligger en crashplan pakke i QNAP forummet du kan installere. Jeg har også selv en QNAP og bruger Crashplan og har foreløbigt smidt +2TB op hos Crashplan.

Jeg har købt deres "CrashPlan+ Unlimited" pakke:

1 klient
Ubegrænset plads
50 USD/år (rabat hvis du køber flere år ad gangen)

Du kan prøve det i 30 dage gratis.

Hastigheden er dog ikke så hurtig. Hastighed er ca 1,5-5 mbit/sek afhængig af hvor meget du har smidt op og hvilke filtyper der uploades, 5 mbit er min max upload fra Yousee. Det kan betale sig at tweake opsætningen efter deres anbefalinger.
Avatar billede sbe Nybegynder
16. september 2011 - 17:01 #2
Super. Det ligner noget jeg kan bruge. Tak for hjælpen