Avatar billede bjh83 Nybegynder
15. september 2011 - 16:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

_server[ ] fungerer ikke på qnap 119p

Jeg har benyttet &_server i nogle filer. Når jeg kører dem på min NA's er siderne tomme. Det samme gælder når jeg kører dem ved hjælp a xampp.

Er der nogle der kender problemet som kan hjælpe?... Jeg er begyndt at få hovedpine af at lede nettet igennem.

Og er der nogen der ved hvorfor php ikke er i kategorien programmering...?
Avatar billede majbom Novice
15. september 2011 - 16:29 #1
kategorien ligger under "script"

jeg går ud fra at du mener $_SERVER[] ?

nogen bestemte der ikke virker?

har du prøvet

print_r[$_SERVER];

?
Avatar billede bjh83 Nybegynder
15. september 2011 - 16:36 #2
Jeg har prøvet echo ?_server['http_user_agent']; og det virker ikke. Det er sådan den benyttes på php.net
Avatar billede bjh83 Nybegynder
15. september 2011 - 16:37 #3
Hvordan redigerer man et indlæg jeg har indsat ? Og ikke &..  .?
Avatar billede majbom Novice
15. september 2011 - 17:57 #4
du skal skrive $ lige som alle andre variabler i php...

kan du ikke smide et link til hvor der bliver brugt & eller ? eller hvad det er du påstår :)
Avatar billede wanze Nybegynder
15. september 2011 - 18:11 #5
Du kan ikke redigere dine beskeder, men der er intet der afholder dig fra at læse posten igennem inden du trykker Opret eller bruge Preview-knappen.

splazz: Faktisk kan man godt skrive &$var i PHP. Det betyder bare, at det er referencen man bærer videre og ikke variablens værdi, selvom det nok næppe er relevant her. ;-)
Avatar billede majbom Novice
15. september 2011 - 18:52 #6
-> wanze - det ved jeg godt, men jeg tror ikke der er nogen grund til at blande den funktion ind i dette spørgsmål - for jeg er også ret sikker på at det ikke er det der er tanken :)
Avatar billede bjh83 Nybegynder
15. september 2011 - 18:57 #7
Her er den med get_Browser....
http://dk2.php.net/manual/en/function.get-browser.php

Men jeg skal altså bruge en der kender til qnap's nas Fordi jeg skal vide om det kan ændres i f.eks. Php.ini eller om man skal gøre noget andet......

Og den med ? Og & var altså en fejl
Avatar billede majbom Novice
15. september 2011 - 19:10 #8
så du mener $ ?

hvad får du npr du skriver:

echo $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']

?
Avatar billede bjh83 Nybegynder
15. september 2011 - 19:22 #9
Jep....

Øhhhh...

Og forresten hvis der er andre der undrer sig over hvad http...... Bruges til, så kan jeg fortælle jer at den fortæller hvilken browser folk benytter NPR de besøger siden hvor http..... Bruges.....
Avatar billede majbom Novice
15. september 2011 - 19:26 #10
øøh, gør du nar fordi jeg lavede en typo eller hvad?

du er da ikke værd at bruge tid på - måske er der andre der gider, jeg er skredet!
Avatar billede bjh83 Nybegynder
18. september 2011 - 15:39 #11
Nådada......
Avatar billede majbom Novice
18. september 2011 - 16:39 #12
underligt der ikke var andre der havde lyst til at hjælpe...
Avatar billede wanze Nybegynder
18. september 2011 - 16:52 #13
En gang i mellem kan man godt savne karmasystemet. :)
Avatar billede majbom Novice
18. september 2011 - 16:56 #14
jow..

ikke en særlig smart måde at opføre sig på i sit allerførste spørgsmål her på siden...