Avatar billede LarsLj Novice
17. september 2011 - 10:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsæt en baggrund i Excel, der kun dækker en del af regnearket

Hej. Det er ikke svært at indsætte et billede som baggrund i Excel 2010. Fra fanen Sidelayout kan man bare vælge knappen Baggrund. Men er der nogen, der ved, om man kan indsætte et billede som baggrund i Excel, så det kun dækker en del af hele regnearket. F.eks. så billedet passer præcist med en A4 udskrift.
Venlig hilsen Lars
Avatar billede Bjarneib Nybegynder
17. september 2011 - 21:58 #1
Du kan downloade et ark med beregningerne her:
https://www.yousendit.com/download/bHlDNWNqMGNOMUJMWEE9PQ
Avatar billede Bjarneib Nybegynder
17. september 2011 - 21:59 #2
UPS! Forkert tråd.

Beklager.
Avatar billede Bjarneib Nybegynder
18. september 2011 - 01:13 #3
Jeg har dog alligevel et bud :-)

Indsæt dit baggrundsbillede i f.eks. Paint, og gør det mindre end selv kanvas. Så har du et stort billede, hvor dit billede kun udgør en del af det samlede billede - der er altså hvidt rundt om.

Størrelsen på en A4 i Excel er jo relativ, så det er bare at prøve sig frem i Paint med kanvas størrelse og dit billedes størrelse og placering.

Mvh. Jacob
Avatar billede Bjarneib Nybegynder
18. september 2011 - 01:14 #4
Du skal selvfølgelig gemme det nye billede fra Paint og bruge det som baggrund...
Avatar billede LarsLj Novice
24. september 2011 - 10:00 #5
Du har faktisk delvist ret. I nogle tilfælde skalerer Excel den bagvedliggende fil. I andre ... nok især når canvas er lille, gør den ikke.

Så selvom løsningen ikke er elegant, så er det en løsning!

MEN: Vil du ikke godt lave et nyt indlæg som et SVAR, ikke en KOMMENTAR, så jeg kan give dig dine velfortjente point!

Venlig hilsen
Lars
Avatar billede Bjarneib Nybegynder
24. september 2011 - 14:41 #6
Her er et svar.

Jeg håber det har løst dit problemet på kort sigt. Så må vi se om der komme en mere elegant løsning på lang sigt.

Mvh. Jacob
Avatar billede LarsLj Novice
25. september 2011 - 14:13 #7
super, vi er jo nogle, som er specialister i cowboyder-løsninger :-). Det virker, det er det vigtigste!
Avatar billede Le-Larsen Praktikant
14. juli 2014 - 15:51 #8
Når du har sat dit billede ind som baggrund, kan vælge at skalere det. Under fanen Sidelayout og menuen "Skaler til" kan man klikke op og ned på procent og samtidig se, hvor meget det fylder af ens regneark.