Avatar billede a_s0meone Nybegynder
19. september 2011 - 16:41 Der er 10 kommentarer

Bærbar skærm flimrer på batteri

Jeg har en Packard Bell bærbar, som jeg har fat nogle måneder.
Jeg har dog lagt mærke til at skærmen er begyndt at flimre her på det sidste (ligesom man ser på film/tv når de filmer på en skærm, dog ikke helt så volsomt)
Det sker dog kun når computeren kører på batteri, men det er ret irreterende, da jeg primært bruger den på batteri, og den så lader når jeg ikke bruger den når den er ved at være død.

Det er ligemeget om den kører i fuld opløsning eller 800*600, det giver det samme resultat.
Avatar billede pstidsen Novice
19. september 2011 - 16:51 #1
Hvis det er sket pludseligt, kan en systemgendannelse måske klare det.

Windows XP: http://lmgtfy.com/?q=systemgendannelse+windows+XP
Windows Vista: http://lmgtfy.com/?q=systemgendannelse+windows+Vista
Windows 7: http://lmgtfy.com/?q=systemgendannelse+windows+7
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2011 - 17:30 #2
Ændrer den opdateringshastigheden på skærmen når den kører på batteri?
Evt fra 60 hz til 50?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2011 - 17:33 #3
Hvis den gør er der måske en indstilling i strømstyringsen, hvor man kan sætte den til ikke at ændre opdateringshastigheden selvom du kører på batteri.
Der er en tråd her med en Lenovo bærbar:
http://forums.lenovo.com/t5/W-Series-ThinkPad-Laptops/W500-Screen-Blank-Screen-Flicker-on-battery-after-3-minutes-idle/ta-p/377551
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
19. september 2011 - 17:59 #4
Den står til 60hz når den kører på batteri, men tilsyneladende er det kun når den er lav i strøm, da den har fuld batteri nu, og flimrer ikke pt.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2011 - 18:08 #5
Det kan tænkes at når batteriet kommer ned i tid tilbage, så falder volten også en smule, og så er det derfor den flimrer.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
19. september 2011 - 18:13 #6
Det sikkert en måde at spare på strømmen på.
Prøv og gå ind i strømindstillinger og se om du ikke kan finde noget med skærmen du kan justere.

Jeg tror ikke på det har noget med billedopdateringshastigheden at gøre fordi det påvirker vist kun hvor hurtigt billedet opdateres og ikke hvordan billede er baggrundsbelyst.

Jeg prøvede igår at sætte et tv til computeren og sætte Hz til 24 og det gjorde bare at billedet ikke blev opdateret så hurtigt men lyset var det samme hele tiden ligesom ved 60 Hz.

Hvad hvis du skruer op og ned for lyset er der så ikke noget forskel ?

På min computer kan jeg trykke FN + op/ned for at justere lysstyrken.
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
19. september 2011 - 19:15 #7
Skærmen står på lysstyrke 4 ud af 10 trin når den kører på batteri, skruer jeg længere ned, kan jeg ikke se noget.

Jeg har ingen ide om hvor jeg kan se strømstyrings egenskaber for skærmen, ud over at slukke for den eller pauseskærm i Windows 7
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
19. september 2011 - 21:14 #8
Hjælper det at skru helt op for lyset ?

På processlinien skulle gerne være et ikon som ligner et batteri. Hvis du klikker der kan du komme til strømstyring hvor du kan vælge hvad der skal ske når du køre på batteri og sådan.

Man kan for eksempel vælge at skærmen skal nedtone efter nogle minutter eller slukke efter nogle minutter osv osv.

Der er nogle forskellige profiler, "høj ydelse, balanceret, strømbesparende" prøv og leg med det og se om du ikke kan finde en løsning.

Ellers prøv og kør windows update og opdater din skærmkortdriver... måske det ændre på noget så det ikke flimre.
Avatar billede pstidsen Novice
19. september 2011 - 21:39 #9
Hvad med #1?
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
20. september 2011 - 12:34 #10
Det er ikke en mulighed, det er det første jeg slår fra på mine computere, da det bare fylder, og aldrig bruger det, går noget helt galt, så hedder det at geninstallere for mig.

Under strømstyring kan jeg kun vælge om den skal gå ned i styrke eller slukke skærmen, ikke noget med om den skal gå ned i hertz eller andet.