Avatar billede spliid88 Nybegynder
19. september 2011 - 18:52 Der er 3 kommentarer

Slow loop

Hello!

Jeg ønsker at skjule linier, som ikke opfylder to krav. Mit problem er, at benytter jeg entirerow.hidden eller bare offset.value = en værdi er loopet ekstremt langsomt. Det er ca. 30*700.

Først prøvede jeg entirerow.hidden og efterfølgende ville jeg bare sætte et 1-tal i en kolonne, og lave filter på denne, da filter er meget hurtigere.

Det ser således ud:

For Each fo In hLrng
    If fo.Offset(0, 5).Value = "x" Then
            For Each an In rngTree
              With an

                    If .Value = vbNullString Or (fo.Value .Value _
                    And fo.Offset(0, 6).Value = .Offset(0,5).Value) Then

                            .EntireRow.Hidden = False

                    End If

                End With

            Next

        End If

    Next

Loopet er hurtigt nok i sig selv.

Hjælp søges.
Avatar billede H_Klein Novice
19. september 2011 - 20:42 #1
Hejsa,

Har du mulighed for at sende lidt af arket og en beskrivelse af hvad der skal sorteres på når linierne skal skjules?

Min mail ligger under min profil :-)

Med venlig hilsen

Henrik
Avatar billede Wally73 Mester
20. september 2011 - 13:12 #2
Oftest er det selve opdateringen af skærmbilledet der gør disse handlinger langsomme.
Der er vist en metode til at deaktivere skærmopdateringen under scriptets udførsel og så aktivere den igen ved afslutning af scriptet, men jeg kan ikke huske hvad den er, så måske en anden kan hjælpe der.
Avatar billede spliid88 Nybegynder
20. september 2011 - 13:38 #3
Yes, jeg benytter allede ScreenUpdate=false. Så det er ikke det :-(!