Avatar billede erve Nybegynder
19. september 2011 - 20:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Video kun på sekundære skærm

Jeg opererer med et extended skrivebord, så den primære skærm er et 20" digital skærm og den sekundære er en 17" fladskærm.
Mit problem er at f.eks avi-filer kun kan vises på den sekundære skærm. jeg har uden held søgt efter en setting, der kan lede videooutput'et over på den primære skærm. Mit grafik kort er et Grafik-chipsæt    ATI Radeon X300/X550/X1050 Series. Den primære skærm en Samsung et eller andet.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. september 2011 - 20:53 #1
Tag musen klik på video afspilningsprogrammet og fly over på skærm 1? Grundet den starter på sekundær skærm er fordi du måske lukkede programmet på den sekundære skærm sidst du evt så film/video på den :)
19. september 2011 - 21:28 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Giv lige disse oplysning, så får du pointen...
Avatar billede erve Nybegynder
19. september 2011 - 21:58 #3
Spændende .Det er XP men neyste opdateringer
Avatar billede Blueeyez Mester
19. september 2011 - 22:34 #4
#3 Har du prøvet det jeg foreslår i #1?
19. september 2011 - 22:52 #5
Hvilken *.AVI afspiller ?
(Gætter dog på WindowsMediePlayer)

Skal det forståes på den måde at hvis du 'trækker' WindowsMediePlayer vinduet over på den primære skærm, så er billedområdet bare SORT DER?
Og på den sekundære skærm vises det korrekt?
Avatar billede Wally73 Mester
20. september 2011 - 05:29 #6
Din afspiller er sat til at afspille dine videofiler med Overlay, hvilket er en metode, der erstatter baggrundsfarven på din primære skærm med selve videofilmen.

Sæt din anden skærm til primær, hvis du ønsker at filerne skal afspilles på den eller sæt din afspiller til at benytte en anden form for rendering end overlay.
Avatar billede erve Nybegynder
20. september 2011 - 18:43 #7
Karise_Larry:
Jeps. Når jeg trækker den fra den ene til den anden går billedet fra at være film til at være sort. Ligegyldigt hvilken afspiller jeg bruger. BSPlayer eller WMP.

Og Wally: Det pudsige er at det er den ikke-primære skærm der viser sort. :)
Ved du hvordan jeg indstiller WMP eller BSPlayer til ikke at bruge Overlay?
Avatar billede erve Nybegynder
20. september 2011 - 18:53 #8
Wauuw Wally. Tak for svaret - jeg fandt ud af at slå WMP "overlejringer" fra. 1000 tak. Det var godt nok irriterende.
20. september 2011 - 20:23 #9
... lige præcist! En lumsk detalje ...