Avatar billede jds Nybegynder
19. september 2011 - 23:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

God smartphone?

Hej

Jeg overvejer at købe en smartphone. Nogen der har nogle gode/dårlige erfaringer med diverse modeller.

Jeg har kraftigt overvejet Samsung Galaxy S fra 3. Den koster lige nu total minimum 2644Kr for 6 måneder (forbrug inkl).

Nogen der har erfaring med netop denne telefon? Eller nogen der har andre forslag på gode smartphones? primært android.

Det prisleje jeg leder i er ca. som nævnt altså op til ca 3000kr. ..og ja Galaxy S 2 er lækker, men for dyr - og stor!!

Nogen gode forslag og ideer?

Tak! :)
Avatar billede goglov Seniormester
20. september 2011 - 00:09 #1
Heg kan anbefale HTC Desire. det var topmodellen for noget tid siden og den fungere fint (også med tunge apps). Jeg tror den nu er faldet i pris så den kan fås for ca. 3000 kr måske mindre. Dog een advarsel: Htc's browser og mailprogram er elendige så vælg noget andet på apps markedet.
Avatar billede chalde Seniormester
20. september 2011 - 06:30 #2
Mellem SGS og Desire vil jeg klart anbefale SGS.
Har selv en Desire på 1½ år, og for at få det optimale ud af den, skal den rootes og have ny rom pga. den latterligt lille interne hukommelse (der er ikke plads til at installere særligt mange apps før den er fuld).
Det værende sagt, så har jeg været enormt glad for den, især efter jeg har smidt MIUI på den, og først inden for det seneste stykke tid jeg har overvejet at skifte den. Men ønsker man ikke at roote og smide rom på, og skal det være en god oplevelse med det samme, så er den ikke det bedste valg efter min mening.

Mit valg til næste telefon er faldet på Sony Ericsson Xperia Ray.
Det skyldes kombinationen af en lidt mindre smartphone med power og batteritid de rette steder.
Se evt:
http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/sony-ericsson-xperia-ray-mobil-med-power-mobiltest,lid.16840/ og http://www.mobilsiden.dk/web-tv/sony-ericsson-xperia-ray-god-smartphone-i-kompakt-design-videotest,lid.17032/

Men skal det være en lidt større, og behøver det ikke være den nyeste, så er SGS et meget fornuftigt valg.
Avatar billede nixfix Nybegynder
20. september 2011 - 07:34 #3
Hej
Jeg har selv for et par måneder siden anskaffet en Galaxy S i9100.
Kan varmt anbefales.
Du har også mulighed for at checke pris via pricerunner.dk, hvor den tilbydes uden abonnement.
Held og lykke med dit køb.
Avatar billede jds Nybegynder
21. september 2011 - 21:51 #4
Ok lyder godt. Så er det nok den Galaxy S jeg skal købe mig. Er den for stor i lommen/hånden?
Avatar billede nixfix Nybegynder
22. september 2011 - 07:18 #5
Nah - det er vel lidt subjektivt, men de fysiske mål er B: 6,5 cm - H: 12 cm og 1,2 cm i tykkelse.
Jo lidt et spørgsmål om størrelsen på lommerne
Der findes et brandgodt etui til montering i livrem. Du kan finde den hos My Trendy Phone.
Du kan se de forskellige typer her: http://www.mytrendyphone.dk/shop/samsung-i9000-galaxy-71497s.html
Held og lykke med købet