Avatar billede herch Nybegynder
20. september 2011 - 11:20 Der er 1 løsning

Indsætte det samme billede i forskellige dimensioner vha. VBA off. 2007

Har et sæt billeder, som kan vælges via en ribbon-menu.
Første version indeholdt store og små billeder, det fungerede også fint, hvor man kunne vælge og jeg styrede størrelsen.

Nu har jeg brug for, at når man ønsker at indsætte et af billederne i en standard_slide via min Ribbon-menu, at billedet bliver tilpasset automatisk, uden at jeg skal give den paramenter med. Hvis jeg klikker på billed-iconet i en slide, bliver billedet automtisk tilpasset.

Den kode jeg har brugt, som altid gav denne samme størrelse er

ActiveWindow.Selection.SlideRange.Shapes.AddPicture(FileName:="filename", LinkToFile:=msoFalse, SaveWithDocument:=msoTrue, Left:=15, Top:=20, Width:=812, Height:=515).Select
Avatar billede herch Nybegynder
08. januar 2013 - 08:48 #1
Har selv oprettet 2 versioner af billeder, stor og lille og har samtidig oprettet forskellige dias-layout, som kan håndtere de respektive størrelser af billeder.