Avatar billede nalle22 Nybegynder
20. september 2011 - 15:44 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

tænder ikke efter stikket blev hivet ud

Jeg har det problem jeg har lige bygget en ny computer og da jeg kom til at hive strømstikket ud ved en fejl vil den ikke vise noget på skærmen.

Windows xp intel-core 2 duo 6 gb ram ati radeon 3450 :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. september 2011 - 15:55 #1
Tag strømmen fra den igen. (Hiv strømstikket ud).
Tryk på powerknappen.
Sæt strøm til igen.

Virker den nu?
Avatar billede bjh83 Nybegynder
20. september 2011 - 16:01 #2
Når den er sort efter man har hevet stikket ud på en tændt computer, så kan der ske det at man bliver nødt til at lade den stå i længere tid inden man sætter strøm til den igen for at den sorte skærm forsvinder...
Følg js' kommentar....
Power knappen... Mener du foran eller bag ved?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 16:15 #3
husk også at tage batteriet ud på bundkortet og bagefter save den i bios MÅSKE kommer den
Avatar billede nugga Nybegynder
20. september 2011 - 16:46 #4
Ja eller måske der er en knap på dit bundkort der hedder reset? Den kunne du også prøve
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 17:10 #5
batteriet skal ud - man kan ikke bare resette
Avatar billede nalle22 Nybegynder
20. september 2011 - 18:08 #6
hvor lang tid skal cmos ud ?
på abit
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 18:27 #7
man siger et par minutter

er man dreven flytter man bare en bestemt jumber men lad være med det men det kan man
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. september 2011 - 18:37 #8
Husk at følge op på alle råd.
Hvis du ikke skriver til os om de har hjulpet tolkes det som at du ikke har prøvet :)
Avatar billede nalle22 Nybegynder
20. september 2011 - 19:52 #9
Ingen af tingene virker :(
Avatar billede nalle22 Nybegynder
20. september 2011 - 19:54 #10
Virkede ikke bare at lade den stå lidt
Avatar billede nugga Nybegynder
20. september 2011 - 20:06 #11
Du siger skærmen er sort.
Vil det sige at computeren kører? Altså blæsere og lyd, men der bare ikke kommer noget på skærmen?
Avatar billede nalle22 Nybegynder
20. september 2011 - 20:20 #12
jep alle lyde hele svineriet
Avatar billede jenscarlo Juniormester
20. september 2011 - 20:28 #13
Tag grafikkortet ud og sæt det i igen,det hjælper nogen gange.læ
Avatar billede nalle22 Nybegynder
20. september 2011 - 20:34 #14
virker ikke
:(
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2011 - 07:43 #15
tags å meget fra som muligt og start maskien og kun med graffikkort
hvad sker der så

kommer der ikke noget på skærm er det graffikkortet eller strøm der er gået

kommer der noget er det harddisken der er gået elle boot tabellen
Avatar billede nugga Nybegynder
21. september 2011 - 22:08 #16
Så vidt jeg husker kan computeren heller ikke vise noget billed hvis rammene er døde.

Jeg ved godt det er lidt træls, men kan du ikke lige skrive hvilket system du har. Så vi evt kan vurdere om du fx. Har en for lille psu.
Hvis du fx. Har en billed port i bundkortet vga/div osv. Så kunne du også prøve at tilslutte skærmen til den og se om du kan få et billed.
Avatar billede nalle22 Nybegynder
22. september 2011 - 20:01 #17
okay: psu Q-tec PSU 400w BIG FAN, ATI Radeon HD 3450 AGP 8X
Abit K7-Pro, Windows 7,1000 gb Sata Harddisk,AMD 3200+ Socket 754, 2gb Ddr sdram 400 mhz og raidmax ninja sådan alt jeg lige kunne finde hvis mere så spørg lige ;)
Avatar billede nalle22 Nybegynder
09. oktober 2011 - 14:18 #18
Lukker
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 07:48 #19
det er ret fattigt bare at skrive lukker ikke

hvem kan bruge det til noget

hvad gjorde du