Avatar billede tofferman Nybegynder
20. september 2011 - 17:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Date Picker til Excel 2010

Hej!

Jeg er ved at lave en opgave, hvor jeg skal bruge en datovælger til at indsætte en dato i en celle.

Frem til og med Excel 2007 kan man bruge kontrolelementet Kalender, men det har de rare drenge fra Microsoft været så venlige at fjerne i Office 2010.

Jeg har brug for en løsning, som ikke kræver at alle brugerne skal til at installere en eller anden ocx-fil i deres system32-mappe. Det skal umiddelbart bare virke uden store krumspring.

Brugerne tæller både folk der bruger Excel 2007 og Excel 2010.
Avatar billede iver_mo Nybegynder
20. september 2011 - 18:58 #1
Avatar billede tofferman Nybegynder
20. september 2011 - 21:34 #2
Tak Iver_mo, men jeg er ude efter noget, som umiddelbart vil virke hos mange forskellige brugere uden at de skal installere plugins eller andet.

Hvorfor f..... har Microsoft fjernet det i 2010? *GRR*...
Avatar billede iver_mo Nybegynder
05. oktober 2011 - 15:53 #3
Hmmm... tænkte godt på at skrive det, da jeg postede første. Han beskriver 2 metoder. Den ene virker kun lokalt. Den anden får det til at virke på til alle dem du sender filen til...

Jeg citerer:
However this will not work on the files you send to other users. In that case you need to builtin the entire utility into the file you are sending out.

Following steps will help you to do this.

Om det så både virker i 2007 og 2010 ved jeg ikke, men det må da være et forsøg værd :-)

/Iver
Avatar billede bak Seniormester
05. oktober 2011 - 20:08 #4
Her er en version uden activeX, hvor koden er lavet i VBA. Den seneste version ser ud til at fungere rigtig godt.

http://www.ozgrid.com/forum/showthread.php?t=142603&page=1