Avatar billede lassesvend Nybegynder
21. september 2011 - 13:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ingen Ethernet port vises på MacBook? Hjælp!

Hej eksperter.

Jeg har for nylig købte min første MacBook, model A1181 (brugt).
Mit problem er, at jeg ikke kan forbinde til internettet via Ethernet-kabel (Det har været sådan siden jeg købte den). Jeg kan fint oprette forbindelse via Wi-Fi.
Når jeg tilslutter kablet, er der ingen lys ved porten, med og uden router. Når jeg går til Systemindstillinger-> Netværk, er der kun Wi-Fi, FireWire og Bluetooth PAN, der er intet Ethernet-interface.
Jeg har allerede slettet Library / Preferences / SystemConfiguration / networkinterfaces.plist flere gange og genstartet, men uden held.
Jeg forsøgte at lave en hardware test ved at genstarte og holde "D" inde, men den booter bare op som normalt.

Grunden til at dette blev et problem (selvom det ikke at kunne bruge ethernet er irriterende) er fordi jeg ikke kan logge ind på App Store.
Når jeg prøver at logge på, står der: "your device or computer could not be verified. contact support for assistance". Jeg har læst rundt på forskellige hjemmesider og jeg tror at det har noget at gøre med det manglende Ethernet.

Jeg er en erfaren Windows-bruger, men jeg er ny MacBook bruger. Jeg har siddet her et par dage i flere timer uden held, så jeg håber virkelig i kan hjælpe mig.
Avatar billede bjh83 Nybegynder
21. september 2011 - 14:23 #1
Kan du ikke fjerne hardwaren og tilføje/geninstallere den?
Avatar billede lassesvend Nybegynder
21. september 2011 - 14:37 #2
Altså fjerne hardwaren fysisk, eller inde i "enhedshåndtering"?
For jo ville også bare installere driveren på en PC. Men har ingen anelse om hvordan man gør på en Macbook. Umiddelbart kan jeg kun se nogle indstillinger under Systemindstillinger-> Netværk, men man får ikke lov til at gøre ret meget.
Det skal også lige siges at jeg hentede MultiBeast, og prøvede den vej at installere en driver til ethernet kortet, men den fortæller mig stadig at det ikke ser ud som om at der er installeret et ethernet kort.
Avatar billede lassesvend Nybegynder
21. september 2011 - 17:45 #4
Nej der fulgte ikke noget med da jeg købte den.

Og jeg har skam prøvet at google det på alverdens måder.
Og de links du har givet mig, har alle noget at gøre med removable devices.
Avatar billede lassesvend Nybegynder
27. september 2011 - 09:40 #5
Er der ikke andre der har nogle forslag til hvordan jeg kunne løse det?
Avatar billede lassesvend Nybegynder
15. november 2011 - 10:20 #6
Jeg installerede en kext til ethernet porten. Men nu viser den det som ethernet porten hedder WiFI og omvendt. Men det virker mærkeligt nok.
Lukker