Avatar billede funguy Nybegynder
22. september 2011 - 21:46 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Bærbar PC til kæreste

Hej Eksperter,

Nu er jeg snart blevet rundtosset i hovedet af, at sidde og kigge efter computer til min kæreste, så nu ville jeg sætte stor pris på lidt hjælp til at finde noget interessant.

Min kæreste har flg. krav:
Min. skærmstørrelse: 15.6" og må ikke være "bredskærm" (her formoder jeg der er tale om 16:9 format)
Skal kunne trække Sims 3 (og gerne fremtidige udgaver) i fornuftig kvalitet
Pris: Helst ikke meget over 5000,-

Jeg har haft kig på nedenstående, men den overholder jo ikke prisen og kan ikke helt finde ud af om det er overkill - synes dog det er svært at finde nogen der ikke er bredskærm efterhånden:

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=701000010&gruppe=PCnotevision

Hvad tænker I om ovenstående og har I evt. forslag til andre maskiner der kunne være interessante?

På forhånd, tak for hjælpen! :)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. september 2011 - 21:55 #1
Med bredskærm mener du så widescreen?:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. september 2011 - 21:56 #2
Den du har kigget på overholder heller ikke kravet om 4:3 skærm :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. september 2011 - 21:59 #3
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=177333

Det er den eneste maskine på edbpriser med 4:3 skærm.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. september 2011 - 22:01 #4
Og tror heller ikke den model kan skaffes længere.

I må hellere kigge på brugtmarkedet, for 4:3 notebooks laves ikke længere. Det er jeg ret sikker på!
Avatar billede Blueeyez Mester
22. september 2011 - 22:02 #5
Måske følgende ville være interessant: http://kortlink.dk/9kty
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. september 2011 - 22:03 #6
Min. skærmstørrelse: 15.6" og må ikke være "bredskærm"

Alt over 15" er bredformat 16:9 el. 16:10.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. september 2011 - 22:04 #7
Men øv...
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/funguy
Hvorfor gider du ikke lukke dine spørgsmål?
Avatar billede funguy Nybegynder
22. september 2011 - 22:06 #8
Hehe... Ja, med "Bredskærm" menes der widescreen! :D
Umiddelbart synes jeg ikke at en widescreen kan være behagelig at spille på eller i det hele taget browse på, da det må være lidt irriterende, at skærmen ikke er så høj (sidder selv på en Macbook Pro med 15" og synes skærmens udformning virker behagelig).
Men ja, det virker virkelig som om det stort set er umuligt at få noget der ikke er widescreen. :o

Blueeyez> Maskinen er ganske fin ud, men ser umiddelbart også ud til at være widescreen?
Avatar billede funguy Nybegynder
22. september 2011 - 22:07 #9
Det har været nogle meget gamle indlæg - var ikke engang klar over at der var så mange ulukkede... Der skal vist i gang med lidt oprydning! :)
Avatar billede pstidsen Novice
22. september 2011 - 22:12 #10
og hvorfor ikke 16:9? Det er jo det alt bliver lavet med...

#5: Den har jo også 16:9 ;)
Avatar billede funguy Nybegynder
22. september 2011 - 22:17 #11
16:9 bliver bare så... Klemt... :)
Umiddelbart synes hun at en 15" 16:9 virker mindre end en "alm." 15", og jeg vil nok være tilbøjelig til at give hende ret... Kan godt være det er en smagssag, men ser bare ingen fordele i at køre 16:9 på en computer?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. september 2011 - 22:24 #12
#8 Som der står længere oppe er de svære at finde, hvis ikke ret umuligt så jeg gik blot op i hvad der var i bærbaren, men jeg tror nu den du har fundet er en anelse bedre..
Avatar billede pstidsen Novice
22. september 2011 - 22:25 #13
Altså når du siger "alm 15"" er det så 16:9, som næsten alle bærbare bliver lavet i eller 4:3 som er det gamle format?
Avatar billede funguy Nybegynder
22. september 2011 - 22:33 #14
Hmm... Nu bliver jeg jo lidt i tvivl om, om mit begreb om skærmformater er galt på den...

Eks. min Macbook Pro 15" - den er hverken widescreen eller noget - blot ganske ordinær og fin. :)

Men er 16:9 ikke også typisk = widescreen?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. september 2011 - 22:39 #15
#14 Synes nu den ser ret Widescreen ud herfra og så er den 15:4 :)
Avatar billede pstidsen Novice
22. september 2011 - 22:46 #16
16:9 ER widescreen. Din Macbook Pro er - så vidt jeg kan se - også widescreen.
Avatar billede funguy Nybegynder
22. september 2011 - 22:53 #17
Hmm... Kan ikke helt forstå, hvis min Mac skulle være widescreen på samme måde som nogle af de maskiner vi har set i div. butikker - for det virker overhovedet ikke ligeså klemt som på nogle af de modeller man ser rundt omkring i butikkerne med widescreen, så forstår ikke lige hvad forskellen så er... Nogle der kan afklare dette også?
Avatar billede funguy Nybegynder
22. september 2011 - 22:54 #18
Så er der sgu ryddet op - tak for heads up. :)
Avatar billede funguy Nybegynder
22. september 2011 - 22:55 #19
Ups, skulle ikke have været svar til sagen, men blot kommentar til #7. :D
Avatar billede pstidsen Novice
22. september 2011 - 23:06 #20
Ved du hvad format din Macbook Pro er? Det er jo ret væsentligt.
Avatar billede funguy Nybegynder
23. september 2011 - 19:05 #21
På Apples side står der blot widescreen med 1440x900 opløsning?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2011 - 20:06 #22
1440*900 er 16:10 format.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2011 - 20:06 #23
16:9 el. 16:10
Du vil ikke kunne se en væsentlig forskel.
Avatar billede funguy Nybegynder
24. september 2011 - 21:25 #24
Virker bare lidt mystisk, for når man ude i butikkerne ser mange bærbare computere, så er skærmene mege smalle og brede - og hvis man kalder deres format for det samme som på eks. en Macbook Pro, så er det da ganske forvirrende, når skærmene slet ikke er ens? :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2011 - 21:56 #25
Hvad mener du?
17" på en Macbook Pro og 17" på en anden bærbar er og bliver ens :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2011 - 22:00 #26
Str. var blot et eksempel...
Avatar billede pstidsen Novice
24. september 2011 - 22:23 #27
så er skærmene mege smalle og brede
Hvordan kan noget både være smalt og højt? Du mener vel lavt og bredt? Det er slet ikke noget problem, når man bruger dem. (man skal bare lade være med at have for mange toolbars i sin browser *G*)
Avatar billede funguy Nybegynder
05. oktober 2011 - 21:40 #28
Nå, nu har vi været ude og kigge lidt på maskinerne - og uanset hvad folk siger, så er det nu forskel på, hvordan en 15" ser ud i dag og hvordan den ser ud på min mac - de fleste er med lave og brede (pstidsen - du har selvfølgelig ret ;)).

Men hvis vi kommer op i en 17" skærm, gør det ikke så meget - så er det til at leve med, at skærmen har en så "mærkelig" form. :)
Avatar billede pstidsen Novice
05. oktober 2011 - 22:24 #29
Denne 17,3" kan det du efterlyser OG MERE TIL! http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5494249
Avatar billede funguy Nybegynder
20. februar 2012 - 17:51 #30
pstidsen - kom med et svar, så får du point, så vi kan få lukket denne. :)
Avatar billede pstidsen Novice
20. februar 2012 - 17:57 #31
Svar