Avatar billede sjovt Nybegynder
23. september 2011 - 13:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

VPN fryser eller slukker min server

Hej Eksperter

Jeg har et problem, jeg har en server med windows 2008 service pack 1 på.

Hvor jeg har fulgt forskellige guides til at sætte en VPN op, men det lykkes bare ikke rigtigt at kunne forbinde til den.

Efter 5 minutter / 10 så dør serveren, og da det er en fjernstyret server har jeg ikke stor mulighed for at se hvorfor, men kan ikke engang pinge den.
Jeg laver derfor en hardrebot og går ind og slår den oprettede VPN fra inde i Routing and Remote-Access.

Nu fandt jeg så en log hvor jeg kan se at den laver denne fejl:
(Denne fejl kommer rigtigt mange gange)
Fejl ID: 20171

Der kunne ikke tilføjes IP-sikkerhed til porten VPN2-62 pga. følgende fejl: Der blev ikke fundet et certifikat. Forbindelser, der anvender L2TP-protokollen over IPSec, kræver installation af et computercertifikat.. Opkald til denne port, vil ikke blive accepteret.

Jeg forstår ikke hvorfor den gør denne fejl, er der eventuelt nogen med forstand som vil hjælpe mig?

Min fremgangsmåde:

Inden i  Routing and Remote-Access, vælger jeg ny forbindelse
Opretter en VPN+NAT og har også prøvet uden NAT.
Går igennem sætter den til selv at vælge ip range.
Siger nej til RADIUS.
Går videre med og lader den gå videre.

Det er min fremgangsmåde.

Spørg endelig ind til det.

200 point gives til dem der kan hjælpe!
Avatar billede jokkejensen Novice
23. september 2011 - 13:36 #1
Skift evt til PPTP protokol.
Avatar billede sjovt Nybegynder
23. september 2011 - 13:39 #2
Hvordan skifter man til den? Og hvad betyder det med menneske øjne
Avatar billede jokkejensen Novice
23. september 2011 - 13:51 #3
Med menneskelige øjne, lavere sikkerhed:

http://www.ivpn.net/pptp-vs-l2tp-vs-openvpn.php

Jeg har ikke adgang til en Server 2008, jeg kan tillade mig at teste på.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. september 2011 - 13:54 #4
Avatar billede sjovt Nybegynder
23. september 2011 - 13:59 #5
Mange tak, prøver det lige hurtigt af.

Men hvis der er andre der kender til det problem og måske har en anden løsning ind at gå ned i sikkerhed er i meget velkommende.
Avatar billede sjovt Nybegynder
23. september 2011 - 14:08 #6
http://www.petenetlive.com/KB/Article/0000103.htm

Det er faktisk det som der står i denne guide som jeg har fulgt. Men ved ikke lige hvordan jeg sætter den til PPTP, men det ville da også være dejligt at få den til at fungere uden...

Men det er denne som ligger min server ned og giver fejl.
Avatar billede Wally73 Mester
23. september 2011 - 17:25 #7
Certifikatet benyttes til at godkende serveren overfor klienterne og til at kryptere forbindelsen.

Du kan enten sætte din server op med et self-genereret certifikat eller du kan vælge at benytte en trejdeparts udbyder.

Jeg har selv valgt at benytte et gratis trejdeparts certifikat fra StartSSL på min server.

Selve installationen af certifikatet er der en hel del guider til på google.
Avatar billede wappa Nybegynder
23. september 2011 - 17:40 #8
bare lidt  nysgerrig hvad er VPN ?
Og hvad bruges det til ?
Avatar billede sjovt Nybegynder
23. september 2011 - 18:27 #9
Wally73 er det noget du kan hjælpe mig med?
Evt hvis du får min mail?

Wappa det er for at man kan lave et lokalt netværk - kort fortalt ;)

Ellers læs her der er en god forklaring :
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=vpn
Avatar billede Wally73 Mester
23. september 2011 - 20:28 #10
Har ikke lige tid i den her weekend til det, men prøv den her artikel.

http://www.bauer-power.net/2010/05/need-ssl-certificate-can-you-afford.html

Den har et link til en tidligere artikel omkring certifikat installering til VPN på Windows Server 2008.
Bare brug StartSSL som udbyderen istedet for GoDaddy.
Avatar billede Wally73 Mester
23. september 2011 - 20:31 #11
#8 VPN står for Virtual Private Network og det er sådan set bare en sikret linje imellem to punkter over en ellers usikker linje.

Dvs. du kan forbinde en computer i jylland med en i Sverige henover internettet, men før dataene sender ud på internettet ryger de ind i en VPN gateway der krypterer dem.
I den anden ene dekrypteres de så af en VPN gateway og sender ud på lokalnettet der.
For maskinerne på de to lokalnet ser det ud som om der er lagt et netværkskabel imellem maskinen i jylland og den i Sverige.
Avatar billede wappa Nybegynder
24. september 2011 - 01:40 #12
#11
Tak det var til at forstå :-)
Avatar billede sjovt Nybegynder
07. januar 2012 - 21:54 #13
Mange tak for din indsats undskyld det sene svar jeg prøvede forskellige ting for til sidst at finde ud af det var det netværk jeg var på som synes den skulle blokere for VPN forbindelse ..  Og ja grunden til den frøs var så at jeg valgte et forkert netværkskort.