Avatar billede sproc_ket12 Nybegynder
23. september 2011 - 13:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kalender funktion VB 2010

Hej Experter

Jeg er ved at lave et program til noget varmestyring hvor jeg har brug for en kalenderfunktion. Eks. på hverdage kl. 7.00 skal jeg have 23 grader og kl. 23.00 skal jeg have 18 grader. og anderledes i weekenden. Alle parametre skal være justerbare. Findes der en smart løsning på dette ?
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
06. oktober 2011 - 14:15 #1
Ja, spørg hvilken dag det er i ugen (nummer returneres er imellem 0 og 6 eller 1 og 7, og i dit program spørger du så på tidsintervallet med en date time now.

Dine intervaller/grader kan laves med trackbar, gemmes evt. i et dataset og skrives ud/læses ind en xml fil.

MVH
Avatar billede sproc_ket12 Nybegynder
07. oktober 2011 - 12:34 #2
Det gik lidt stærkt. Jeg er ikke helt med hvordan jeg skal spørge. :-)
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
07. oktober 2011 - 13:35 #3
Jeg kender jo ikke dit programmeringsniveau og om du søger et komplet program, det er vist ikke meningen med siden afaik.

DateTime.Now.DayOfWeek giver idag fredag output 5
Convert.ToDateTime("2011/01/12").DayOfWeek giver 3, da det er en onsdag.
En timer som kører dette hvert minut

If (DateTime.Now.DayOfWeek < 6) and (DateTime.Now.Hour > 7) AND (DateTime.Now.Hour < 23) "Det er hverdag interval 1 gør et eller andet"

If (DateTime.Now.DayOfWeek < 6) and (DateTime.Now.Hour > 23) AND (DateTime.Now.Hour < 7) "Det er hverdag interval 2 gør et eller andet"

If (DateTime.Now.DayOfWeek > 5) and (DateTime.Now.Hour > 7) AND (DateTime.Now.Hour < 23) "Det er weekend interval 1 gør et eller andet"

If (DateTime.Now.DayOfWeek > 5) and (DateTime.Now.Hour > 23) AND (DateTime.Now.Hour < 7) "Det er weekend interval 2 gør et eller andet"
Avatar billede sproc_ket12 Nybegynder
07. oktober 2011 - 15:18 #4
Ok på den måde, Jeg havde håbet på der var en enklere vej. Jeg har nemlig lavet det såden. Skriv et svar så lukker vi den.
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
10. oktober 2011 - 14:10 #5
Svar, jeg skal nok indhente dig arne_v :)