Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 15:44 Der er 52 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at sende i Outlook Express

Hej eksperter

Jeg har et problem med en email-konto i Outlook Ekspress.

Jeg kan modtage post, men ikke sende!

Når jeg trykker send/modtag, får jeg følgende fejlmeddelse:

-----------------------------------------------------------------
Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'pop.boegeskoven.dk', Server: 'smtp.boegeskoven.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10060, Fejlnummer: 0x800CCC0E
-----------------------------------------------------------------

Jeg har forsøgt at fejlfinde lidt selv, men er lidt i tvivl om nogle af port-indstillingerne osv. er korrekte.

Hvis jeg går i menu "Funktioner" -> "Konti"; "Egenskaber" for pågældende mailkonto, faneblad; "Servere", har jeg følgende indstillinger:

Indgående post: pop3.boegeskoven.dk
Udgående post: smtp.boegeskoven.dk

Port til indgående: 110
Port til udgående: 25

Jeg kan se i nogle fora at det er porten til udgående post, der diskuteres - er 25 ikke den rigtige port?

Mvh.
Line
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2011 - 15:48 #1
Prøv at ændre den udgående post til 587.
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 15:59 #2
Har jeg forsøgt tidligere, og forsøgte nu igen, men uden held...
Samme fejlmeddelelse...

Så vidt jeg forstår bruges port 587 også kun hvis server til udgående post i det her tilfælde skulle hedde asmtp.boegeskoven.dk....
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2011 - 16:03 #3
Bruger nu 587 til min get2net mail, og den hedder smtpserver.get2net.dk
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2011 - 16:04 #4
under servere er der tjekket af i at den kræver godkendelse?
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 16:06 #5
Ja, der er flueben i "Server kræver godkendelse"...

Undskyld, det glemte jeg at nævne, som en af de vigtige indstillinger...
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2011 - 16:06 #6
hos mig er der IKKE tjekket af i "log på med godkendelse af sikker adgangskode"
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2011 - 16:10 #7
Har du tjekket af at den mail du sender gemmes på server, så den måske er fuld?
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 16:20 #8
Her er der heller ikke tjekket af i "log på med godkendelse af sikker adgangskode"...

Hvad mener du med en fuld server? Det er jo hos TDC eller sådan noget...det sker vel ikke bare lige?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2011 - 16:28 #9
Det ved jeg ikke, men jeg har ikke tjekket ag´f at der skal gemmes på server. Jeg ved at min chef har haft problemer med det, dog kun med modtaget post.
Denne indstilling står under avancerede indstillinger.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 16:30 #10
Prøv evt at slette kontoen igen, og opret den påny.

Kan ikke forklare hvorfor, mrn det løser nogen gange problemet....

Har det virket før? Er det en TDC linje du sidder på?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2011 - 16:43 #11
Hopper af her nu, men kommer på igen i morgen.
Skal ud og svinge "træbenet"
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 16:52 #12
Jeg har ikke tjekket af i "gemmes på server"...

Har forsøgt at fjerne kontoen og tilføje på ny...men kører stadig ikke optimalt.
Andre forslag?

(God fornøjelse med træbenet 220661 :-) )
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 17:24 #13
Er det en TDC linje du sidder på?
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 18:14 #14
Ja, det er TDC Internet A/S der er udbyder...
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 18:53 #15
Og har det virket før?

Det vil gøre det lidt lettere hvis du svarer på vores opklarende spørgsmål første gang.  :-)
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 19:01 #16
Sorry...ja, det har virket før...det stoppede "pludseligt" med at virke...
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 19:51 #17
Har du ikke domænet boegeskoven.dk hos one.com?

Har du fået oplyst at du skal bruge smtp.boegeskoven.dk i udgående server?

Efter hvad jeg kan finde om one.com udgående server, så skal den være: send.one.com

Og jeg vil tro du skal bruge port 587, men er ikke sikker.

Jeg tror også du skal have flueben i "Min server kræver godkendelse" og her vælge "Samme indstillinger som til indgående"
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 20:10 #18
Alternativt må du kunne bruge asmtp.mail.dk
Flueben i "Min server kræver godkendelse" og så bruge kontonavn og adgangskode fra TDC til udgående.....
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 20:29 #19
Det er også forsøgt...forstår det simpelthen ikke...

Og der bliver ved med at komme en popup med:

Logon - pop3.boegeskoven.dk
Angiv brugernavn og adgangskode til denne server.
Brugernavn: (12-cifret kode, fået fra TDC)
Adgangskode: (8-cifret kode, fået fra TDC)

Men den bliver ved med at spørge om det igen og igen, som om man har tastet forkert og den ikke vil logge på serveren - ser det helt galt ud?
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 20:39 #20
Igen, har du ikke domænet boegeskoven.dk hos one.com?
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 20:41 #21
Hm det er muligt...er lidt i tvivl...
Lad os antage, at det er hos One, hvilke indstillinger skal jeg da ændre?
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 20:51 #22
Hvis det er hos one.com skal du bruge brugernavn og adgangskode fra one.com til indgående (pop3).

Du svarer stadig ikke på mine spørgsmål, det gør det ret vanskeligt at hjælpe dig.....

Har du fået oplyst at du skal bruge smtp.boegeskoven.dk i udgående server?

Brugernavn og adgangskode skal jo passe til serveren.
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 21:10 #23
Undskyld, jeg overser dine spørgsmål, opdager bare ikke at du svarer af to omgange. Skal nok kigge bedre.

Jo, domænet ligger hos One.com - men har ikke nogle dokumenter fra One.com til rådighed - så jeg kan ikke rigtig svare på, om jeg har fået oplyst nogen bestemt udgående server.

Prøvede lige at ændre udgående server til send.one.com, men hjalp ikke...
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 21:27 #24
Nej, det hjælper ikke, hvis du ikke bruger brugernavn og adgangskode fra one.com

Jeg kan ikke forstå hvordan du kan modtage fra boegeskoven.dk hvis du bruger brugernavn og adgangskode fra TDC???
Det hænger ikke rigtig sammen....
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 21:54 #25
Hmm har lige fundet ud af at jeg har blandet to domæner sammen.
Glem det med TDC.

Domænet boegeskoven.dk er hostet hos One.com, eller som det hed dengang domænet blev købt b-one.net.

Dengang fik vi en mail med brugernavne og adgangskoder mv. til de forskellige funktioner ved et domæne.
Heriblandt email:
POP3 server:            pop.boegeskoven.dk
SMTP server:
https://www.b-one.net/static/support-faq.jsp?category=mail&number=5 (Link)
Webmail:                https://www.b-one.net

Jeg har nu opsat mailen med Pop3-server: pop.boegeskoven og SMTP-server: send.one.com

Men jeg er stadig i tvivl om hvad brugernavn er til mail...
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 22:02 #26
Citat: Dengang fik vi en mail med brugernavne og adgangskoder
Det er dem du skal bruge......
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 22:04 #27
Hvis de er blevet væk, må du kontakte one.com...........
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 22:36 #28
Problemet er bare at der ikke står noget specifikt brugernavn og adgangskode til email.

Men fx står der brugernavn og adgangskode til ftp-serveren.
Host:                  ftp.boegeskoven.dk
Brugernavn (User):      boegeskoven.dk
Kodeord (Password):    xxxxxxxx

Men til emailen står der kun:

E-MAIL:
POP3 server:            pop.boegeskoven.dk
SMTP server:
https://www.b-one.net/static/support-faq.jsp?category=mail&number=5 (Link)
Webmail:                https://www.b-one.net

Men hvis jeg forsøger at bruge boegeskoven.dk som brugernavn og det password der står sker der ingenting...

Der bliver ved med at poppe en boks frem, der beder om brugernavn og adgangskode...?
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 22:49 #29
Kan du komme ind på deres Web-mail med den brugernavn og kodeord du har der?

Klik på WEBMAIL øverst til højre i den blå linje: https://www.one.com/da/

Ellers må du kontakte one.com...........
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 22:59 #30
Brugernavn kan måske godt være din e-mail adresse......
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 23:00 #31
God idé ellers...

Hmmm...

Webmail login fejlede. Ugyldig e-mail eller kodeord.

Der må dannes forskellige kodeord til hver emailkonto ikke?

Kunne måske godt se ud som om jeg bliver nødt til at kontakte One, hvis du ikke har flere gode idéer? :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 23:07 #32
Ja, der er forskellig kodeord til forskellige konto. Du skal selvfølgelig bruge den der passer til din........
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 23:20 #33
I kontrolpanelet kan man ændre adgangskoder for de enkelte emailkonti, men det virker stadig ikke når jeg tilføjer kontoen i Express...

Har dannet et nyt kodeord for den mailadresse jeg skal tilføje, og bruger pop.boegeskoven.dk som pop3 og send.one.com som smtp...men den vil stadig ikke sende mails...og den samme dumme boks popper frem og spørger om brugernavn og adgangskode...
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 23:27 #34
Kan du komme ind på webmail med det nye kodeord?
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 23:30 #35
Hvis ja, så skal du huske flueben i "Min server kræver godkendelse" og her vælge "Samme indstillinger som til indgående"
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 23:32 #36
Og bruge port 587 måske.....
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 23:46 #37
Hvad er din intuition:

Er brugernavnet lig med:

"navn" eller "navn@boegeskoven.dk"?

Har nu forsøgt begge dele, også med "min server kræver godkendelse" osv. og både med og uden port 587....
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 23:50 #38
Jeg vil tro brugernavn er = e-mail adresse, altså: "navn@boegeskoven.dk"

Inden du arbejder videre med Outlook Express, skal du ind på webmail.

Hvis det ikke virker der, så virker det heller ikke i Outlook Express.....
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
24. september 2011 - 23:52 #39
Kan forresten godt logge på webmailen :)
Avatar billede vejmand Juniormester
25. september 2011 - 00:07 #40
Okay, så slet kontoen igen, der er rodet meget med den.....

Luk Outlook Express, og åbn den igen.

Opret kontoen igen med:

Indgående (pop3) = pop.boegeskoven.dk
Udgående (SMTP) = asmtp.mail.dk

Brugernavn som du bruger på Webmail
Kodeord som du bruger på webmail

Flueben i "Husk adgangskode"

Flueben i "Min server kræver godkendelse" og så bruge kontonavn og adgangskode fra TDC til udgående post.....

Udgående port: 587
Indgående port: 110

Det burde funke......når du sidder på en TDC linje
Avatar billede vejmand Juniormester
25. september 2011 - 00:21 #41
Evt. kan du opsætte en imap konto i stedet for pop3.

Her er en guide til Outlook: http://www.one.com/da/support/guide/mail/opsaetning-i-outlook

Her er en guide fra TDC til Outlook Express, den skal du så "oversætte" til one.com via guiden til Outlook
Avatar billede vejmand Juniormester
25. september 2011 - 00:24 #42
Jeg kan se i guiden til imap, at der bruges port 143 til indgående og port 2525 til udgående.

Jeg ved ikke om det er speciel for imap, eller det er hvis man sidder på en one.com linje......
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
25. september 2011 - 00:26 #43
Okay nu er der faktisk fremskridt...den når at skrive "tilsluttet" imens den søger efter send/modtag post.

Men så dukker boksen op hvor den vil have jeg skal taste brugernavn og adgangskode til serveren.

Du siger kontonavn og adgangskode fra TDC...det er One.com du menter ikke?
Tror det kun er det step med "Flueben i "Min server kræver godkendelse" og så bruge kontonavn og adgangskode fra TDC til udgående post....." jeg gør forkert nu...
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
25. september 2011 - 00:33 #44
Det er ikke port 143 til indgående og port 2525 til udgående for alm. mail i hvert fald.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. september 2011 - 00:35 #45
Som skrevet før, server skal passe sammen med kontonavn og adgangskode.

Hvis du bruger asmtp.mail.dk som udgående server, skal du også bruge kontonavn og adgangskode fra TDC
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
25. september 2011 - 00:41 #46
Jamen så er det fordi jeg ikke præcist forstår det.

asmtp.mail.dk er TDC eller hvad?
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
25. september 2011 - 00:44 #47
Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi serveren afviste afsenderens e-mail-adresse. Afsenderens e-mail-adresse var: 'xxxx@boegeskoven.dk'. Emne 'xxxxxxxxx', Konto: 'pop.boegeskoven.dk', Server: 'asmtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 5.1.8 sending non-local domain not allowed, se venligst http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23474 (boegeskoven.dk)', Port: 587, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC78

___________________
Afviser serveren afsenderadressen, hvis der ikke er korrekt brugernavn og adgangskode?
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
25. september 2011 - 00:46 #48
Arh prøv at klikke på linket...
Avatar billede LineCarlsen Nybegynder
25. september 2011 - 00:55 #49
Kære meget tålmodige menneske
Jeg satte det hele op som IMAP, og nu ser det ud til at fungere.
Vil gerne sige dig tak for din tålmodige opbakning og hjælp! Hvis du vil smide et svar, vil jeg meget gerne give point.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. september 2011 - 00:59 #50
Okay, så kan du ikke bruge asmtp.mail.dk (som er TDC) til udgående.

Så er det nok send.one.com og flueben i "Min server kræver godkendelse" og her vælge "Samme indstillinger som til indgående"

Men hvilken port du skal bruge, ved jeg ikke helt.....

Tror du skal kontakte one.com....
Avatar billede vejmand Juniormester
25. september 2011 - 01:01 #51
Okay, velbekomme, håber det funker for dig.

Svar kommer her.  :-)
Avatar billede johs_j Novice
25. september 2011 - 18:50 #52
Det var godt du fik det til at virke. Du skal blot vide at når du bruger IMAP så bliver dine mail liggende på dit domæne, og på et tidspunkt bliver postkassen fuld hvis ikke du sletter dem manuelt via webmail.

Min mail er opsat som følge hos One.com:
Indgående mail: pop.boegeskoven.dk
Udgående mail: send.one.com

Port indg. 110
Port udg. 2525

Det fungerer fint.
Avatar billede expo222 Nybegynder
16. juli 2012 - 21:31 #53
Jeg fandt en guide her som virkede for mig med en one.com mail adresse.

http://www.ab-korsdal.dk/outlook-ex.pdf

Jeg ønsker at bruge POP3 serveren for at kunne benytte outlooks sortering af indkommende post i privat - forretningsforbindelser - bookinger. Derfor pop3.

Hvis man ønsker post fra en nyere hotmailadresse i outlook, hvilket kun kan lade sig gøre hvis man opgraderer, kan man blot videresende posten fra hotmailadressen til en gmail eller for mig til en one.com mail adresse og sætte mailen op som den skal henholdsvis.