Avatar billede rtl Nybegynder
25. september 2011 - 13:11 Der er 5 kommentarer

Studiebærbar til 3D Studio Max til ca. 7500 kr.

Hej

Jeg søger en bærbar, der skal bruges til et studie, hvor jeg bl.a. skal arbejde med 3D Studio Max.

Det er dog en stor jungle for mig at vælge en bærbar, der passer til 3D Studio Max, så jeg håber, at nogen kan give mig lidt råd i min søgen.

Jeg skal læse i England og befinder mig i England nu, så jeg søger en bærbar, der kan købes i England, da jeg foretrækker den med engelsk styresystem og strømforsyning.

Mit budget er på omkring 7500 kr., men det er ikke noget, der ligger fast, hvis det er umuligt at finde en god maskine til den pris.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede olemunk Nybegynder
25. september 2011 - 13:52 #1
Dette er IKKE nogen kritik; men i dit sted ville jeg kontakte en studievejleder på dit kommende udd.-sted eller stille spørgsmålet på
AutoCad's egen side.

Det vil være meget fint, hvis du kunne videresende et evt. svar til denne tråd.
Og held og lykke med studiet.

Med venlig hilsen
Ole Munk
Avatar billede mikaelch Novice
27. september 2011 - 12:16 #2
findes der ikke engelske sider noget ligne edbpriser derved kan søge efter dine behov og få efter engelske priser og mindre i fragt omkostninger
Avatar billede rtl Nybegynder
27. september 2011 - 12:50 #3
Jeg vil spørge en studievejleder eller lærer, når jeg starter. Hvis jeg får et godt svar, skriver jeg det i denne tråd.

Jeg har fundet en engelsk side (pricerunner.co.uk), der er lignende edbpriser, men mit problem er, at jeg ikke har den store viden om, hvilke krav jeg skal stille til bærbaren.
Avatar billede ole0028 Nybegynder
27. september 2011 - 13:21 #4
Hvis du skal lave illustrationer med komplekse overflader
(sammensatte af forskellige materiale-filer), skal sikre at grafikkortet har tilstrækkelig kapacitet og hastighed (kig på de forskellige grafifikkorthjemmesider). De ligger typisk i den dyre ende til bærbare.

Hvis du skal rendere animationer - glem det på en bærbar, medmindre du kan undvære den bærbare en uge eller to. Men her kan du flytte hele animationen inkl. de valgte materialefiler over på en processerkraftig maskine eller serieforbinde til alt i nærheden, der ligner en PC. En Autodesk-certificeret underviser kan helt sikkert fortælle dig om detaljerne.
Avatar billede ole0028 Nybegynder
14. oktober 2011 - 19:47 #5
Prøv at kigge på denne adresse:

https://mail.google.com/mail/?ui=2&view=btop&ver=1s4dmo0mhdqld&search=trash&th=132f1fea45020504&cvid=1

Deres >ASUS G74SX 17.3" Full HD< turde jeg godt binde an med til 3D MAX.

Husk at undersøge, hvordan du køber den uden moms og afgifter ved indførsel til England.