Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
25. september 2011 - 21:26 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

PC slukker ikke

Hej allesammen.

Jeg har et problem med min computer.

Det er en Shark Brutality I7 fra sharkgaming.dk

Den kører helt perfekt og jeg er meget tilfreds med den.

Men når jeg vil lukke computeren og jeg trykker på "Luk computeren", så går den til "vente-skærmen" hvor den bare står og loader. Jeg venter på at computeren slukker, men den bliver bare ved med at loade. Jeg bliver hver gang nødt til at holde sluk/tænd-knappen inde indtil den slukker, hvorefter den så genstarter.

Når den så har genstartet, kan jeg trykke "Luk computeren" og så lukker den ned i løbet af 10 sekunder.

Hvad kan der være galt, og hvordan kan jeg få den til at slukke første gang istedet for at den først skal genstarte?

Jeg har Windows 7 btw.

Har også været inde i strømstyring og sat den til at den skal slukke.
Avatar billede Blueeyez Mester
25. september 2011 - 21:56 #1
Lyder som om du har et program på den som konflikter, har du Comodo software på pcen? (Blot fordi det havde min far og der var det det program der gjorde at det tog 5 min at slukke den rigtigt)
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
26. september 2011 - 01:44 #2
Nej, det har jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2011 - 07:26 #3
gå ind under kontrolpanel-strømstyring

vælg hvad tænd sluk knappen skal gøre
Avatar billede poko1 Ekspert
26. september 2011 - 07:42 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2011 - 16:15 #5
Kan godt forstå din reaktion Poko1.

Hvis pc ellers fungerer korrekt, hvorfor lader du den så bare ikke gå ned i dvale i stedet for at lukke helt ned?
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
26. september 2011 - 21:15 #6
220611: For den skal ikke i dvale, den skal slukke.

Poko: Jeg opretter kun flere af dem fordi de går døde og jeg ingen brugbare svar får. Hvad med at bruge tid på at hjælpe istedet for at poste et pisse ligegyldigt indlæg.

Treatmenice: Det skrev jeg også i den første post at jeg allerede har gjort.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. september 2011 - 22:09 #7
#6 Gå ned i start, så i søgefeltet (Også kør linjen) så skriver du msconfig og trykker på enter, så vil der komme et vindue frem hvor i der er 2 faner: "Tjenester" og "start" i begge skal du vælge og "deaktivere alle" og så prøv derefter og genstart, hvis det gør en forskel så er det i en af dem problemet ligger, hvis det ikke gør en forskel, skal du ind i msconfig og aktivere alle igen..
26. september 2011 - 22:20 #8
PS: Det trix med MSconfig skal gøres med "Kør Som Administrator..." for at det virker (Vista/WIN7) ...
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2011 - 15:50 #9
Dvale er ikke det samme som standby.
Pc lukker faktisk helt ned i dvale.
Forskellen er at de kørende processer bliver lagt ind på harddisken, og pc starter hurtigere end fra bunden af. Det der afsættes til dvale funktionen er den mængde af installeret ram du har i maskinen.
Jeg havde forsøgt dette, for at se om den kunne. Det kan altid deaktiveres igen.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
28. september 2011 - 02:06 #10
"#6 Gå ned i start, så i søgefeltet (Også kør linjen) så skriver du msconfig og trykker på enter, så vil der komme et vindue frem hvor i der er 2 faner: "Tjenester" og "start" i begge skal du vælge og "deaktivere alle" og så prøv derefter og genstart, hvis det gør en forskel så er det i en af dem problemet ligger, hvis det ikke gør en forskel, skal du ind i msconfig og aktivere alle igen.."

Hvad sker der? Har gjort præcist som du sagde, og nu ligner mit interface Windows 98, og jeg kan ikke komme på nettet.

Når jeg vil ind og aktivere dem alle igen, så er der utrolig mange der mangler. Hvad gør jeg? Min PC er fucked nu.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
28. september 2011 - 02:15 #11
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100221043336AAxn95a

Det er nogenlunde det der er mit problem. De tjenester som var der før, kan jeg ikke tjekke længere fordi de ikke er der. Håber virkelig man kan gøre noget ved det, ellers er computeren faktisk ødelagt. Jeg kan ikke connecte til internettet og har ingen lyd på computeren, osv.
Avatar billede Blueeyez Mester
28. september 2011 - 11:49 #12
#11 Din pc er ikke ødelagt, under fanen tjenester og start, burde du kunne sætte kryds ud for alle de linjer der står? (Du kan klikke på "aktiver alle" knappen.

Hvis det du skriver betyder at de er lidt grå i det, så lav en system gendannelse.. til inden du gjorde følgende..
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
28. september 2011 - 12:06 #13
Jamen, de tjenester er der ikke mere, de er helt væk, så jeg kan ikke afkrydse dem.
Avatar billede Blueeyez Mester
28. september 2011 - 12:19 #14
#13 Så skal du ha system gendannet sit system til inden du fjernede kryds i starten..
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
28. september 2011 - 19:17 #15
Hvordan gør jeg det? Det er cirka 24 timer siden.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
28. september 2011 - 19:21 #16
Skal lige siges at når jeg åbner "systemgendannelse" siger den:

Systemgendannelsen fungerer tilsyneladende ikke korrekt på dette system.

Der blev registreret en uventet fejl af komponent i tjenesten Øjebliksbillede af diskenhed. Kontrollér programmets hændelseslog for at få flere oplysninger om fejlen. (0x80042302)

Jeg kan ikke trykke "Næste", kun "Annuller"...
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
28. september 2011 - 19:39 #17
Jeg fik åbnet systemafbildning igennem boot ved CD. Nu gendanner den disken fra 3. september. Håber det virker ;)
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
28. september 2011 - 19:41 #18
IT WORKED!!!

Pyh, jeg blev sgu nervøs for at den var smadret :D
Avatar billede Blueeyez Mester
28. september 2011 - 19:48 #19
#18 Der skal mere til end så, men hvad så med slukning af pc? Er det blevet normal hastighed eller?
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
28. september 2011 - 20:01 #20
Jeg tester det lidt senere, eftersom computeren ikke har problemer med at slukke 10-15 minutter efter opstart, men hvis den har været tændt i et par timer, så står den bare og "loader". Prøver at slukke den om en times tid for at se.
Avatar billede Blueeyez Mester
28. september 2011 - 20:08 #21
#20 Hvis den stadig er sløv, så er problemet der jo endnu..
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
24. oktober 2011 - 15:43 #22
...