Avatar billede jensch Nybegynder
26. september 2011 - 09:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Samme rapport fra 2 forskellige formularer, hvordan?

Jeg har 2 forskellige formularer hvorfra jeg ønsker at kalde samme rapport. Lige nu har jeg 2 forskellige forespørgelser som danner grundlag for 2 rapporter. De 2 forespørgelser har hver i sær et kriterie, som gør at den kun viser den post man står på i formularen. Grunden til 2 forespørgelser er fordi feltet hedder noget forskelligt alt efter hvilken formular man kommer fra. [Forms]![Formular1]![ID] eller [Forms]![Formular2]![ID]

Det er bare ikke særligt smart, for det betyder jeg skal vedligeholde 2 forespørsler, og 2 rapporter, selv om de viser præcis det samme.

Hvordan gør man det smartere?
Tænkte på om man kunne lægge ID i en variabel, og så bruge den i forespørgslen, eller der der bedre metoder?
Avatar billede mugs Novice
26. september 2011 - 10:58 #1
Avatar billede jensch Nybegynder
26. september 2011 - 15:02 #2
Kan du uddybe lidt mere hvad du mener med:
"[TABEL]![FELT] = '" & Me!FELT & "'
Avatar billede mugs Novice
26. september 2011 - 15:51 #3
Det er dit kriterie. Hvilket felt i formularen (me!felt) skal matche med tabellens felt
Avatar billede mugs Novice
26. september 2011 - 15:54 #4
du har 1320 point ude - Synes du ikke at du bør lukke disse gamle spørgsmål?

Det fordrer ikke på hjælpen fra andre brugere, at du ikke gider afslutte dine spørgsmål.
Avatar billede jensch Nybegynder
26. september 2011 - 18:14 #5
Du havde ret jeg havde et par hængepartier. Nu har jeg ca 100 piont ude, hvor der ikke er givet et svar. Hvorfor der stadig står at jeg har 690 p ude forstår jeg ikke.
Tak for dit svar forøvrigt, som jeg prøver i morgen på arbejde :-)
Avatar billede mugs Novice
26. september 2011 - 18:21 #6
det kan skyldes, ar der ikke er lagt svar i dine spørgsmål men kun kommentarer som ikke kan honoreres med point. Du kan evt. selv lægge et svar og acceptere det. Men når du tager dine egne point, bør du forklare hvorfor.
Avatar billede jensch Nybegynder
27. september 2011 - 08:59 #7
Jeg får en fejl, at der mangler en operator i udtrykket
Avatar billede mugs Novice
27. september 2011 - 09:21 #8
Må jeg se din kode?
Avatar billede jensch Nybegynder
11. oktober 2011 - 12:38 #9
Havde lavet en fejl :-) Det virker som det skal, blot jeg ændre til DoCmd.OpenReport "RAPPORTNAVN", acViewPreview, , "[TABEL]![FELT] = " & Me!FELT & ""
Avatar billede jensch Nybegynder
11. oktober 2011 - 12:58 #10
Hvad hvis man vil sende som pdf, hvor meget skal så rettes?