Avatar billede joeblack Nybegynder
26. september 2011 - 17:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Virus eller ?

Hej

Min windows 7 pc er ret pludseligt blevet kolosalt lang tid om at være klar når jeg starter den. Jeg har tidligere oplevet dette på en anden pc, og den var "inficeret" med en virus ?

Er der nogen der ved what to do ?

Al hjælp er værdsat !
Avatar billede pstidsen Novice
26. september 2011 - 17:53 #1
Det er ikke sikkert det er virus, men der kan være noget snavs, unødvendigt el.lign. på din computer. Hvis du udfører denne guide: http://www.eksperten.dk/guide/1232 og skriver hvad for et styresystem du har så er du godt på vej! :D
Avatar billede pstidsen Novice
26. september 2011 - 17:54 #2
#1: Ups, du har skrevet Windows 7. sorry :)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2011 - 17:56 #3
3 ting.
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/download/c4ad40bd8c9c8bb8547419e98b8861e4/

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Og den 3 ting er at du bør vende tilbage til dine gamle spørgsmål og uddele point hvor du har fået svar. Er der ingen løsning på problemet og tråden ikke er relevant længere lægger du selv svar og lukker tråd, med en lille bemærkning.
Avatar billede pstidsen Novice
26. september 2011 - 17:57 #4
(der står i guiden at det kun er til XP og Vista, men du kan sagtens køre den alligevel :))
Avatar billede joeblack Nybegynder
26. september 2011 - 17:59 #5
Tak for svar - også den med de gamle point :-)

Jeg prøver filehippo.com.... og vender tilbage med loggen.
Avatar billede joeblack Nybegynder
03. oktober 2011 - 21:22 #6
@ 220661

Det virkede - der blev fundet og fjernet en fil, så spiller den igen :-)

1000' tak for hjælpen. Smid et svar, så du kan få dine vejfortjente point.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2011 - 21:57 #7
svar