26. september 2011 - 22:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Checke om dato er lig med input fra bruger

Hej.

Har en tabel som bla. indeholder felterne ID, kursusnavn, dato1 og dato2.

Dato1 er altid udfyldt, dato2 er måske udfyldt - dato2 indeholder dato hvis kursus er over flere dage (dato2 kan godt være ude i fremtiden)

Jeg vil gerne fra en knap / form / PopUp have vist de kurser som er på given dag, som brugeren i taster - det er for at bruger skal kunne sige "ja til et kursus mere"

Altså der skal testes for om given dato findes i både dato1 og dato2 fra alle poster i tabellen kursus.

Har prøvet mig frem med men underlige forsøg, uden held - nogen som kan hjælp?

Tak.
Avatar billede sifuentes Nybegynder
27. september 2011 - 00:36 #1
Selvindlysende.............
Avatar billede Chr91 Nybegynder
27. september 2011 - 08:13 #2
Kan du ikke bruge en SELECT ID, også din variabel?

string sql = "SELECT ID, DATO FROM kursus";
01. oktober 2011 - 22:08 #3
Selvindlysende............. flot svar og god hjælp!

Fandt løsning, søgte på dato i alle dato-felterne.