Avatar billede Madshovgaard Nybegynder
27. september 2011 - 22:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Store problemer med trådløst internet

Hej alle.

Jeg har et helt ufatteligt frustrerende problem med min Asus Laptop, som jeg håber nogen kan hjælpe med.
Sagen er, at man jo kan slå blutooth og trådløst internet til og fra. Det kan man enten på fn + f2 tasten, eller ved at trykke på logoet i systembjælken ved uret.
Problemet er, at jeg kun har mulighed for at tænde det trådløse internet hver 5-6. gang jeg åbner min computer. Dette betyder i praksis, at jeg skal genstarter 4-5-6 gange før jeg har mulighed for at tænde den trådløse internet funktion og altså dermed komme online. Det er ganske enkelt kun muligt at tænde for blutooth. Når jeg så kommer på er der ingen problemer.

Er der nogen der ved, hvad jeg kan gøre, så jeg har mulighed for at tænde BÅDE blutooth og trådløst internet hver gang jeg tænder? Ville virkelig være rart med lidt nyttefuldt hjælp her, da dette er et helt ustyrligt voldsomt frustrerende problem. Man kan fx. ikke lige hurtigt tænde sin computer for lige at tjekke vejret eller togtider... Vildt irriterende!

Vh.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. september 2011 - 22:21 #1
Er det ikke noget du kan ændre i pcens bios at bluetooth og trådløs skal være aktivt fra start? Eller måske i et program på pcen?.. Nu ved jeg ikke hvilken software du har på din pc fra producent, men lyder lidt som om det er bios/software relateret, har selv bluetooth og trådløs, men jeg har så en knap på siden af min som jeg kan tænde/slukke på.. og så fn + f2 men mit er altid aktivt når den tænder :) Ved dog ikke om d et kan have noget med knappen på den og gøre.. burde det ikke for den er en on/off knap så hvis den er off så burde man i realiteten ikke kunne starte det via knapperne..
Avatar billede Madshovgaard Nybegynder
27. september 2011 - 22:38 #2
Jeg har en Asus F4 (hedder den vist) med Windows Vista.
Jeg har også en separat knap, som kun er til at tænde og slutte bluutoth og wireless.

Hvordan kan tjekke i bios om trådløst netværk skal tændes, når computeren opstartes?
Avatar billede Blueeyez Mester
27. september 2011 - 22:53 #3
#2 Du skal ind i bios på maskinen, ved opstart ser du et eller andet brand/logo der står måske bios = del, boot = F12 (ikke nødvendigvis de knapper, men det er det oftest)
Avatar billede Wally73 Mester
28. september 2011 - 00:22 #4
hmm, lyder som der godt kunne være lidt problemer med at forstå funktionerne.

1. Den FN-kombination du skifter imellem flere indstillinger. Typisk vil den gå sådan her: Alt slukket -> WIFI tændt -> Alt slukket -> Bluetooth tændt -> Alt slukket -> WIfI & Bluetooth tændt -> tilbage til start.
Disse indstillinger tændt og slukker hardwaren for de forskellige sendere. Nogen gange er det kun selve radio-delen andre gange er det hele enheden

2. Dit ikon ved siden af uret tænder og slukker softwaren for din forskellige sendere, dog kun hvis enheden er synlig i hardware.

Du kan altså have slukket på to forskellige niveauer, nemlig i hardware og i software, så du skal være sikker på at begge dele er tændt for at det virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2011 - 16:52 #5
Mener man inde i enhedshåndteringen kan slå fra at Windows må slukke for disse enheder for at spare strøm.
Det kan man i hertfald for mit netkort i min stationære pc.
Når nettet virker, og du vil lukke ned, hvad sker der så hvis du vælger dvale i stedet for at lukke helt ned?
Virker det så når du starter op igen?
Avatar billede Madshovgaard Nybegynder
28. september 2011 - 19:11 #6
Det er meget mystisk, for de tre-fire sidste gange jeg har lukket min computer ned og op har der ingen problemer været med det trådløse netværk .. hmm .. men normalt ville netværksfunktionen også kunne falde fra, når man blot sætter den i dvale..
Avatar billede Madshovgaard Nybegynder
09. november 2011 - 22:58 #7
Af en eller anden grund har jeg fået løst det selv!??