Avatar billede jakobkokfelt Nybegynder
03. oktober 2011 - 00:00 Der er 1 kommentar

Flash world map.

Hej.

Jeg har fundet et flash world map, eller rettere en hel del, på ammap.com. Disse kort er lige til at indsætte på en side, men jeg vil høre om der er nogen som kan hjælpe mig, med en lille ting. Det som jeg gerne vil, er at redirecte clicks til en anden URL. På http://www.ammap.com/ ligger et kort som hedder "Drill down". Hvis jeg gerne vil, at kortet i stedet for at zoome ind, når man trykker på en verdensdel, i stedet directer til en anden indlægsside, hvad gør jeg så. Jeg har swf- filen og xml filen.

Det skal siges jeg er noobie, når det kommer til flash, xml osv.

Det hele skal gerne ligges ud på en wordpress side.

PÅ forhånd tak for hjælpen.

Mvh Jakob
Avatar billede olebole Juniormester
19. januar 2012 - 17:21 #1
<ole>

I dokumentationen for brug af JavaScript er følgende funktion nævnt:

amRegisterClick(map_id, object_id, title, value)

This function is called when user clicks on some active object (that has some action associated to it like url or zoom) - area, movie or label.

Du kan prøve at skrive:

function amRegisterClick(map_id, object_id, title, value) {
    alert(map_id+"\n"+object_id+"\n"+title+"\n"+value);
}

- og se, om ikke der er noget, du kan bruge, når der klikkes på kortet

/mvh
</bole>