Avatar billede Max Novice
03. oktober 2011 - 00:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Undgå automatisk lukning af kommandoprompt vindue

Hej alle,

Nu har jeg, i den bedre del af en halv time, søgt og læst på diverse hjælpesider, knowledge baser og forummer, efter et svar på et ret simpelt spørgsmål vedr. kommandoprompt vinduet i Windows 7. Alle, der svarer, vælger dog at svare på noget andet, end det som spørgsmålet går ud på, nemlig; kan det lade sig gøre at indstille det, så det ikke lukker automatisk efter endt eksekvering af det pågældende cli program?

Jeg ved godt, at man kan køre - f.eks. ipconfig - med kommandoen 'cmd /k ipconfig' i startmenuen. En anden ting, som folk er glade for at foreslå, er at man bare starter programmet fra en kommandoprompt, men.. det er ikke en mulighed jeg har.

Problemet er, at jeg kører en frontend til et cli program, som selvfølgelig starter eksekveringen af en anden .exe fil. Der går dog noget galt et sted, og vinduet lukker med det samme. Der er helt sikkert en masse brugbare informationer om, hvordan jeg skal håndtere problemet, men jeg kan bare ikke nå at læse dem...

Så.. for at opsummere: Kan det lade sig gøre, at få Windows til at holde alle kommandoprompt vinduer åbne, indtil de manuelt bliver lukket? Og selvfølgelig, hvis ja; hvordan gøres det så? ;)

Mvh.
Avatar billede jjam Juniormester
03. oktober 2011 - 06:45 #1
Lav evt en cmd file command.cmd
%1 %2 %3 %4
pause

(Har ikke testet det)
Avatar billede Wally73 Mester
03. oktober 2011 - 06:48 #2
Svaret er desværre nej.

Du kan måske pipe din output ud i en tekstfil?
Avatar billede vistodk Nybegynder
03. oktober 2011 - 13:30 #3
kan du ikke køre det "Verbose" ?
Avatar billede vistodk Nybegynder
03. oktober 2011 - 13:37 #4
og så med "pause" som sidste?
Virker på mit logon script
Avatar billede jjam Juniormester
03. oktober 2011 - 14:14 #5
Jeg har lavet en file med følgende indhold.:(Nu testet)
--
%1 %2 %3 %4 %5
PAUSE
--
Den er gemt i mappen "C:\CMD\ som command.cmd
Fra kommando kan jeg nu skrive f.ekd.:
C:\CMD\command.cmd ipconfig
Så får jeg en skærm frem med ip oplysninger (indtil jeg trykker enter).

Hvis jeg skriver
C:\CMD\command.cmd dir
Så ser jeg en dir liste. (indtil jeg trykker enter)

Jeg køre Win 7 x64, men er overbevist om at ovenstående også virker på tidligere OS.

Hvis du blier rigtig glad for det, så kan du jo sætte C:\cmd in i PATH

jjam
Avatar billede Max Novice
06. oktober 2011 - 12:11 #6
Nu er det jo som sagt, ikke et script der køres, og kommandoen styres heller ikke af mig, så jeg har ikke mulighed for at indkapsle det i et script, der kan pause til sidst. Jeg har heller ikke mulighed for, at køre programmet fra en kommandoprompt, som jeg selv åbner, da det kun vil have noget med programmet til selve brugergrænsefladen at gøre.

Så Wally73; hvis svaret virkelig er nej, så opret et svar herinde, så får du points.

Mvh.
Avatar billede Max Novice
17. november 2011 - 14:13 #7
Lukker