Avatar billede nico7027 Nybegynder
05. oktober 2011 - 08:12 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Iphone problem???

Hej allesammen,

En af mine gode venner har været så sød, at ændre min kode til min iphone 4 (den 4-cifrede kode),
og derefter kommet og sagt, at han har glemt den. Vi har prøvet så mange forskellige koder, men kan ikke ramme den rigtige, forståeligt!!

- men men men, jeg skal bruge min iphone, da det er til forretningsbrug.

Er der nogle der har en nem måde at gøre det på, uden at skulle gendanne den via. Itunes?

Tak på forhånd!

Nicolai
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2011 - 08:36 #1
Hvis du IKKE kender eller kan huske koden, så er der desværre ikke andre veje tilbage end at gendanne den i Itunes.

Der står bl.a. dette for Iphone:
Koder og databeskyttelse
Du kan indstille en kode, som du skal skrive, hver gang du tænder for eller afbryder vågeblus på iPhone.
Indstille en adgangskode: Vælg Indstillinger > Generelt > Lås med kode, indtast en kode på 4 cifre, og indtast derefter koden igen for at bekræfte den. iPhone beder dig derefter om at indtaste koden for at låse den op eller vise indstillingerne til kodelås.
Når du indstiller en kode, bliver databeskyttelse slået til (iPhone 3GS eller en nyere model). Databeskyttelse bruger koden som nøgle til kryptering af Mail-beskeder og deres bilag på iPhone. (Databeskyttelse benyttes evt. også af nogle programmer, som findes i App Store.) Nederst på skærmen Lås med kode i Indstillinger kan du se, om databeskyttelse er slået til.
Avatar billede nico7027 Nybegynder
05. oktober 2011 - 08:52 #2
Vi har lige gendannet den i itunes, og den husker stadigvæk koden. Er der andre muligheder via itunes?
Avatar billede Iboga Juniormester
05. oktober 2011 - 10:05 #3
1)
Først skal du vælge nødopkald og så indtaste følgende: ####

2)
Nu trykker du på ring op knappen samtidig med at du trykker på lås knappen (i toppen af iPhone'en)

3)
Du har nu adgang til din telefon.
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2011 - 10:52 #4
#3 > sikker på at den virker på Iphone, ved at den virker på Sony Ericson, men har ikke set den brugt på Iohone :-)

En gendannelse skulle nu gendanne det hele til fabriksindstillingerne - dvs. ingen password som default
http://support.apple.com/kb/HT1414?viewlocale=en_US
Avatar billede Iboga Juniormester
05. oktober 2011 - 11:07 #5
Ja men også kun på iPhone 4 - det er vel egentlig en fejl fra Appels side vil jeg tro. Jeg har selv prøvet på et par stykker efterhånden men de er så også blevet gendannet efterfølgende, da det lille trick kun åbner op for selve tlf. muligheden på iPhonen. Men har dog aldrig hørt om en fuldstændig gendannet iPhone der stadig beder om password.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2011 - 13:18 #6
Du skal gendanne din Iphone på en PC den ikke har været tilsluttet før. Så kan du ændre koden, men ikke før.
Vær opmærksom på at du mister al data.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2011 - 13:21 #7
Kig også her: http://support.apple.com/kb/ht1212

Og så skylder din "ven" dig vist kvajebajer i stor stil...
Avatar billede Iboga Juniormester
05. oktober 2011 - 13:56 #8
Du behøver ikke finde en anden PC eller Mac for den sags skyld.
Du skal blot tilslutte din iPhone til computeren og sikre dig at iTunes er åbent. Så genstarter du iPhonen ved at holde "Home" og "lock" knappen nede indtil den genstarter. Nu vil iTunes fortælle dig noget i retning af at der er en ny uformateret iPhone tilsluttet og at du kan vælge at gendanne den til forbriksindstillinger.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2011 - 14:46 #9
#8
Jeg tror da lige du skal skrive en mail til Apple om at deres vejledning er forkert så!
Avatar billede Iboga Juniormester
05. oktober 2011 - 21:26 #10
#9
Forstår godt hvad du mener john_stigers og måske det også er vigtigt at få sagt at "vejledning" #8 ikke er helt efter bogen, da det er baseret på en software fejl. Det sparer dig dog for en masse tid og besvær.
Avatar billede Iboga Juniormester
05. oktober 2011 - 21:30 #11
Jeg har i hvert fald benyttet mig af det og så er jeg sådan set ligeglad med hvorvidt Apple har oplyst det eller ej.
Avatar billede haverslev Novice
11. december 2011 - 17:55 #12
Vil da gerne vide løsningen, at acceptere et lagt "svar" et tit ser at det ikke var korrekt løsningen alligevel, men blev blot accepteret for at lukke spg.
Avatar billede Yasmin123 Nybegynder
21. oktober 2012 - 10:27 #13
Når du bruger denne metode.. Skal man holde den inde eller bare trykke? Skal der være sim kort iponen?
Avatar billede Yasmin123 Nybegynder
21. oktober 2012 - 10:28 #14
Metode #3
Avatar billede Ceci352e Praktikant
07. oktober 2016 - 07:10 #15
Hej har samme problem men de via iTunes virker ik