Avatar billede MarieHviid Nybegynder
05. oktober 2011 - 18:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Feriebilleder forsvundet på USB og kamerakort

Jeg har virkelig brug for hjælp til at få mine billeder tilbage!

Jeg er lige kommet hjem fra en lang rejse og har nogle billeder liggende på et USB-stik (Kingston 15 GB) og andre ligger stadig på kamerakortet. Da jeg ville lægge billederne over på min computer viste den, at mapperne var lavet om til fil-henvisninger til noget, jeg ikke kunne åbne. Så jeg scannede dem (både USBen og kortet) og så viste de ingenting... Alle mine billeder er væk!! Når jeg åbner "egenskaber" viset den dog, at der er brugt så meget plads som mine billeder fylder. Og nå jeg scanner dem igen kan jeg se at alle billederne og mappernes titler bliver scannet. Jeg er sikker på, at der er en virus, der ligger og sabotere det hele.
Har haft både kamerakortet og USB-stikket i de samme computere på min rejse, så de har sikkert samme problem. Jeg kan godt se mine billeder, der stadig ligger på kamerakortet, på mit kamera. Men når jeg putter kortet i computeren er der intet.

Jeg håber, at der er en, der kan hjælpe mig!!

Mvh. Marie
Avatar billede t-bee Novice
05. oktober 2011 - 18:50 #1
Hvordan scanner du?
Hvis du kan se dem på kameraet, kan du så ikke overføre dem fra kameraet med en ledning?
Avatar billede MarieHviid Nybegynder
05. oktober 2011 - 18:57 #2
Jeg scanner inde fra "egenskaber", der er der en scanningsknap. Og så har jeg med McAfee Security Center. De vil ikke vises via min ledning heller. Har prøvet, men der kan computeren slet ikke finde kortet (den siger memory card error).
Avatar billede MarieHviid Nybegynder
05. oktober 2011 - 18:59 #3
Og jeg scanner også med Microsoft security essentials.
Avatar billede t-bee Novice
05. oktober 2011 - 19:04 #4
Hvad er det for et kamera? (model) mon det gemmer billederne i et format PCen ikke forstår.
Hvordan har du fået billederne over på USB stikken hvis kortet ikke kan læses af en PC?
Har du prøvet på en anden computer?
Avatar billede MarieHviid Nybegynder
05. oktober 2011 - 19:11 #5
Kameraet er et Panasonic Lumix DMC-TZ7. Har prøvet på hele min families computere og de siger det samme... Før jeg rejse har der aldrig været problemer med mit kamera og computere.
Jeg har tidligere godt kunne se mine billeder på stikket, men så på et tidspunkt kunne jeg ikke, men tænkte ikke mere over det, da det var en computer på en internetcafe i sydamerika (stadarterne er ikke som herhjemme) så er ret sikker på at det er en virus på den sidste computer jeg har være på...
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2011 - 19:18 #6
Prøv med usb pen isat at scanne med denne her:

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/download/c4ad40bd8c9c8bb8547419e98b8861e4/

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2011 - 19:24 #7
For at være helt sikker, vælger du IKKE at fjerne det den finder.

Smid loggen herind når den er færdig, så vi ser på den før der bliver slettet noget vi ikke skal. Er det i orden at fjerne det den finder, kører du en ny scanning og sletter herefter. Jeg vil ikke være skyld i at dine billeder forsvinder for bestandigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2011 - 19:26 #8
#5 Kan du huske om den kørte Windows den pc
Avatar billede MarieHviid Nybegynder
06. oktober 2011 - 15:17 #9
Jeg har fået redet mine billeder. Importerede dem på en eller anden måde over i et billedpogram. Men tusind tak for hjælpen alligevel :)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2011 - 16:13 #10
Hej Marie
Det er jeg glad for det lykkedes for dig.
I dit næste indlæg der skriver du det som "svar"
Dette svar kan du så selv acceptere og derved lukke tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2011 - 23:03 #11
Husk at lukke tråden. Se #10
Avatar billede MarieHviid Nybegynder
20. oktober 2011 - 12:41 #12
Har fundet en løsning