Avatar billede sifhandske Nybegynder
05. oktober 2011 - 19:45 Der er 3 kommentarer

Acer Aspire 5315

Hej.

Vi kan ikke få vores Acer Aspire 5315 til at starte op. Når vi tænder den, kommer vi til en skærm hvor vi kan vælge at starte computeren op normalt, eller start reparation under start. Problemet er at der ikke sker noget uanset hvilken en af mulighederne vi vælger. Den arbejder kort, og vender så tilbage til denne side. Vi kan via alt f10 godt komme derind hvor vi kan gendanne fabriksinstillingerne, men vi har både billeder og tekstfiler som vi meget nødigt vil have slettet... Er der nogen der kan hjælpe os. Skal lige siges at jeg slet ikke er nogen ørn til computere.

Håber i kan hjælpe...
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2011 - 20:36 #1
Hej og velkommen til E...
Du har desværre kommet til at lægge dit spørgsmål i en uheldig kategori. Fri debat er ikke (normalt) en it kategori, men vi prøver alligevel.
Kan du lige når du trykker på startknappen trykke gentagne gange på F8.
Kommer du ind i en sort boks hvor du kan vælge fejlsikret tilstand?
Kan du så start op fejlsikret og vælg at tjekke disken med chkdsk:
Chkdsk vista:    http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
De andre systemer virker på samme måde.
Hvad styresystem køres??
Avatar billede sifhandske Nybegynder
05. oktober 2011 - 21:00 #2
Jeg har windows vista. Kan godt komme ind til fejlsikret tilstand, men den ender på siden med start windows normalt eller start reparation under start igen. Hvordan bryder jeg ind og tjekker denne chkdsk ?
Avatar billede L4gg_dyr3t Nybegynder
06. oktober 2011 - 12:17 #3
Hvis du ikke kan får det til at virke eller hvis du ikke får nogle løsninger herfra eksperten, og du er virkelig desperat for at redde dine filer kan du købe en ekstern hardisk enclosure

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817145132

og installere HDD'en fra din computer til den.

Se det som en af de sidste løsninger hvis intet virker