Avatar billede kentz815 Novice
06. oktober 2011 - 14:56 Der er 12 kommentarer

For min pc nok strøm?

eg ved ikke om min pc for nok strøm, for når jeg spiller bf3 blinker den på skærmen, og nogle gange er der mærkelige farver, men jeg lagger ikke.

Men tror måske den ik for strøm nok, så ville lige høre jer først inden jeg finder en anden strømforsyning.

Corsair TX 750Wat strømforsyning.

Intel core i7 2600k 3,4 Ghz processor.

8 GB ddr3 ram 1800mhz.

2 Grafikkort MSI GTX560TI Twin frozer.

1TB Harddisk.

Bundkort Gigabyte, z68X-ud4-b3.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede abildhauge Nybegynder
06. oktober 2011 - 15:21 #1
Din computer mangler ikke strøm.

Hvis den manglede strøm ville du nærmere opleve at den lagger eller helt crasher.

Sjove farver m.v. skyldes temmelig sikkert for høj varme i computeren.

Så du skal tjekke airflowet i dit kabinet, samt om blæser og køleprofil er dækket af støv.

Hvis du tager siden at computeren, og tjekker om køler og køleprofil er meget støvede så støv dem af.

Prøv så at køre spillet uden at have siden på. Hvis det ahr hjulpet, kender du fejlen.. altså varme.

Kommer fejlen igen, når du sætter siden på igen, er dit airflow for dårligt i kabinettet(ledningskludder placering af hardware m.v.)
Avatar billede kentz815 Novice
06. oktober 2011 - 15:25 #2
Jeg har en Big-Tower kabinet, det skulle være udmærket Airflov i den.

Det er helt nye dele det hele, der er ikke støv på noget af det :).

Jeg har også prøvet at bare tage det ene grafikkort ud af computeren, og køre med bare 1 grafikkort, så gør den det stadigvæk.

Men processoren bliver ca 50-58C grader varmt, når den arbejder, kan det være det?
Avatar billede poko1 Ekspert
06. oktober 2011 - 15:34 #3
Det er ingen høj temperatur.
pas på at du ikke har alle blæsere til at blæse samme vej
altså at du sørger for at frontblæser sender luft ind og at bageste blæser luften ud  ellers har du stilstående luft.
Avatar billede abildhauge Nybegynder
06. oktober 2011 - 15:41 #4
Husk i øvrigt at battlefield 3 vel fortsat er i beta og dermed ikke fejlfri.

Prøv et andet spil, der belaster computeren. Jeg tror ikke på at det er strømmen den er gal med, slet ikke når du har prøvet at fjerne det ene grafikkort og fejlen består.

Prøv skiftevis at tage begge grafikkort ud. Det kan være det ene er defekt.
Avatar billede abildhauge Nybegynder
06. oktober 2011 - 15:42 #5
50-58 grader for processor er ingen ting overhovedet, så det er ikke skyld i fejlen.
Avatar billede kentz815 Novice
06. oktober 2011 - 15:50 #6
Det ene er ikke defekt.

Jeg har prøvet med et spil som apb, der blinker den også.
Avatar billede kentz815 Novice
06. oktober 2011 - 16:54 #7
Jeg sidder lige nu og spiller bf3, jeg kører med sli nu.

Grafikkort øverst bliver ca 64-68grader varmt.

Grafikkortet nederst bliver 60-62grader varmt.

Er det normalt??
Avatar billede kentz815 Novice
06. oktober 2011 - 16:59 #8
Den har spurgt om jeg vil ændre min farveskærm, fordi grafikkortene bliver så varmt.
Avatar billede kentz815 Novice
07. oktober 2011 - 09:02 #9
1 Jeg har formaterede den, og den gør det stadigvæk.

2 Jeg har den nyeste Nvidia drivere.

3 Jeg tjekket om sli broen sidder ordentligt på.

4 Jeg har prøvet og tage det ene grafikkort ud, så den kører med et.

5 Jeg har prøvet at bytte kortene rundt.

6 Jeg har prøvet andre spil end BF3, har prøvet ALL Point Bulletin, og der blinker den også i.

7 Jeg har prøvet at skifte computer skærm, for at se om det var det, og det var det ikke.

8 Jeg har prøvet at sætte opløsningen ned, og der gør den det sjældendt, (blink med skærmen).
Avatar billede abildhauge Nybegynder
07. oktober 2011 - 14:19 #10
Temperaturerne du nævner på grafikkortet er slet ikke alarmerende.

Jeg har desværre ikke flere forslag! :-(

Defekt bundkort måske?, men det ville sædvanligvis udløse ustabilitet i stedet for grafikfejl.
Avatar billede kentz815 Novice
07. oktober 2011 - 16:24 #11
Når jeg slår sli fra, altså deaktivere SLI, så kører den fint i alle spil.

Det må være noget med det der sli at gøre?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. oktober 2011 - 17:57 #12