Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
08. oktober 2011 - 18:06 Der er 24 kommentarer

Skærm vises ikke i optimal størrelse efter driver opdatering

Hej!

Jeg har netop opdateret min Grafikkort driver, men da den så genstartede, var skærmen ikke i fuld størrelse, altså selve computer billedet er blevet mindre og den er sort hele vejen rundt om billedet, altså er der ca. 3 cms plads der ikke bliver brugt. Nogen idé om hvad det kunne være, og hvordan man løser det?

ps. Skærmopløsning (1920x1080) er sat til max, så det er ikke det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2011 - 18:47 #1
Har du tjekket menu på skærm, at du ikke bare lige skal tilpasse billedet?
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 18:49 #2
Nu ved vi hverken om det er en bærbar eller en stationær og hvis det er en stationær om den er sat til skærmen med vga, dvi eller hdmi.
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
08. oktober 2011 - 18:55 #3
Det er sat til skærmen via et HDMI stik, Det er en Alienware AW2210 Skærm, jeg ved ikke om der er noget der hedder skærm driver? måske er der sket noget med den, imens jeg installerede den anden driver. jeg erindre noget hvor der stod "skærmdriver" under installationen. Jeg installerede denne nye driver: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/AMDCatalyst1110Previewdriver.aspx
Hvis der er en driver til Alienware AW2210, kunne du/i så finde den?, kan ikke selv finde ud af sådanne hitech ting :p

mvh. Thomas
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 19:04 #4
Har du prøvet at tage hdmi stikket ud og så sætte det i igen? eller skrue din opløsning ned til det laveste og derefter skrue den op igen?
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
08. oktober 2011 - 19:16 #5
Ja, det virker heller ikke. :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2011 - 19:31 #6
Hvilket virker ikke?
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
08. oktober 2011 - 19:34 #7
Altså den er stadig ikke fuld størrelse (skærmen)
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
08. oktober 2011 - 19:35 #8
Men er der en driver for min Alienware AW2210, det kunne måske være det?
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
08. oktober 2011 - 20:05 #9
Jeg har lige fundet ud af (ved at klikke mig lidt frem og tilbage) at Catalyst control center "Er holdt op med at fungere", det siger den hver gang jeg prøver at åbne den. Som jeg ved er det den driver der styre grafikkortet?, skulle jeg prøve at afintallere den og installere den igen?
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 20:15 #10
Lyder som en god idé. ellers må du jo prøve at installere seneste stabile version (11.9) da den du har installeret jo er beta (11.10) og derfor ikke færdig software.
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 20:44 #11
Ja, prøv at gå ind her: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx og find dit grafikkort og operativ system og download den istedet for preview versionen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2011 - 21:37 #12
Du har ikke skrevet hvorfor du har opgraderet din driver?
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
08. oktober 2011 - 21:42 #13
for at kunne spille det nye Battlefield 3 beta.
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
08. oktober 2011 - 21:46 #14
MJ3052, kan du give et link til 11.9? :)
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 21:47 #15
Du kan godt spille det uden den nye driver. Det gjorde jeg indtil jeg fandt ud af at den eksisterede. Den er der som en hjælp til folk der oplever grafiske fejl i spillet.

Den nye driver er altså ikke et krav, men udbedrer nogle problemer som nogle brugere oplever.
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
08. oktober 2011 - 21:47 #16
Har fundet det, tak for hjælpen :)
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 21:51 #17
Så må du lige holde os opdaterede med om det virkede ;)
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
08. oktober 2011 - 22:32 #18
HVerken 11.10 eller 11.9 virkede :(
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 22:42 #19
Det lyder som et scaling problem i dit catalyst control center.

Hvis nu du går ind i Catalyst control center og går ind under skrivebordsstyring og så oprettelse og arrangering af skriveborde skulle der meget gerne være et sted hvor du kan justere scaling.
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 22:46 #20
Faktisk skulle der gerne være en fane til venstre der hedder "mine digitale fladskærme" og under den en der hedder "egenskaber for digital fladskærm" der kan du så sætte flueben i "aktiver GPU skalering" Dette hjælper muligvis?
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
10. oktober 2011 - 14:18 #21
Jeg har ikke computeren tæt på mig de næste par dage ;), men jeg prøver at gøre som du siger på Fredag! :)
Avatar billede detmig4 Nybegynder
11. oktober 2011 - 23:16 #22
Jeg har lige fumlet med mit nVidia grafik kort og har havde samme problem som dig, men inde i nVidia indstillinger kunne jeg ændre skalering og det passer nu igen, tror du har samme problem.
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
14. oktober 2011 - 09:25 #23
Det er ikke opløsningen :), har tjekket
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
14. oktober 2011 - 17:23 #24
Okay... Den siger det samme, og jeg har ikke mulighed for at installere Catalyst, :(