Avatar billede hoejben Nybegynder
09. oktober 2011 - 03:56 Der er 3 kommentarer

Lag i lyd

Hej eksperter ;)

Så har man lige et spørgsmål igen :)

Jeg har min computer til at stå online 24/7, når den så har været tændt i et par dage uden reboot er det som om at den begynder at "lagge" i lyden når man laver noget der måske skal tænkes bare en lille smule over.. Typisk når man surfer rundt på nogle forskellige sider..

Når siderne loader
Når man scroller på siderne
Når man skriver indlæg (ligesom lige nu)

Den gør det mest når jeg høre musik, enten online (youtube) eller via iTunes..

Den "lagger" også i lyden når man ser film, med vlc eller media player classic.. Men der er det ikke så markant lag, men noget man bliver irriteret over alligevel..

Det eneste jeg har fundet ud af der virker, er at genstarte engang, også køre den bare derud af igen..

Hvordan kan det være?
Det er godt nok en småting, men det er jo selvfølgelig lige når man allerhelst vil høre musik og ikke har tålmodighed til at vente 5 min. på at den får genstartet..

Tænker jo også at der må være en eller anden sjov grund til at den gør det efter et par dage først..

Håber at i kommer med nogle gode ideer :)
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2011 - 07:58 #1
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/hoejben

kan se du er ved at kigge på det men alligevel få dem lukket eller giv point

skyldes muligvis en opdatering af din lyddriver men der kan være indtil flere
hent slimdrivers og lad den gøre det for dig

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede hoejben Nybegynder
16. oktober 2011 - 16:11 #2
Hej hej :)

Jeg tror der er styr på tingene nu :)

Jeg svarer desværre først nu, da jeg vil prøve det af først.. Der er stadig lidt lag i lyden ind imellem.. Men det har da hjulpet :)

Har du flere forslag? :)
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2011 - 07:41 #3
hvilket bundkort
hvilken pc
styresystem
bit 32 eller 64
hvornår gør den det
gør den det også når du er online f.esk ved online spil

uanset det kan du prøve at teste din pc med burn in test

for at udelukke en hardware fejl

http://www.passmark.com/products/bit.htm

m.v.h