Avatar billede resten Nybegynder
10. oktober 2011 - 20:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af egen mail med TDC bredbånd.

Opsætning af egen mail med TDC  bredbånd.

Jeg har et problem som jeg ikke selv kan løse og det er at jeg kan modtage men ikke sende mail.
Jeg har fulgt det TDC skriver  her.
http://guide.tdc.dk/tdc-care/requestNextStep.do?cmd=performed&sessionid=142736328-NQARLSXCCP-1508483296&stepkey=C101

Og det ville så være mail.resten.dk og mail.resten.dk  ifølge  web10  http://web10.dk/faq.php?area=email

Og porten er ændret fra 25 til 587 og serveren kræver godkendelse osv men dog uden held.

Og det samme sker hos mig selv hvis jeg ikke skriver mail.telenor.dk i udgående men det dur bare ikke på den med TDC feks mail.tdc.dk så hvis jeg fulgte web10's vejledning ville jeg ikke have flere hår oppe på knolden :o)

Så er der nogen der kan give mig en forklaring på hvad fanden jeg skal gøre  eller kan problemet ligge hos web10?

Hilsen Tommy
Avatar billede E-Gon Nybegynder
10. oktober 2011 - 20:51 #1
har du internet ved tdc eller kan du ikke sende gennem dem men skal bruge telenor til at sende post med
Avatar billede resten Nybegynder
10. oktober 2011 - 20:58 #2
Det er hos TDC der er internet hvor det ikke virker !

Det virker fint hos mig selv men der fandt jeg bare ud af jeg kun kunne sende hvis den udgående var mail.telenor.dk og ikke feks. mail.resten.dk
Avatar billede teknik Juniormester
10. oktober 2011 - 21:30 #3
Altså lad mig lige høre om følgende "gæt" er korrekte.

1. Du har webhotel/website, inkl. mail hos web10

2. Dit registrerede domæne, som hedder www.resten.dk
er lagt op på dette webhotel.

3. Du vil gerne tilgå de mails som kommer til
adressen "restenSNABELAresten.dk" fra to (eller flere) forskellige fysiske adresser.

4. den første adresse har internet via telenor, og på den adresse kan du godt både sende og modtage mails.
når Indgående server er sat til mail.resten.dk
og udgående server er sat til mail.telenor.dk

5. Men på den (nye) adresse, hvor der er internet via TDC, der kan du ikke sende mails.
jeg går ud fra, at du også her har indgående sat til mail.resten.dk
mens du er usikker på hvad den udgående skal stå til.
og har forsøgt med mail.resten.dk og mail.telenor.dk

**********

Mit forslag er at du prøver at sætte den til
asmtp.mail.dk
og under "indstillinger"
(tæt ved fluebenet med "min server kræver godkendelse")
vælger:
prik i "log på med disse indstillinger", og så opgiver din
tdc login information
Avatar billede teknik Juniormester
10. oktober 2011 - 21:40 #4
TDC begyndte at bruge ASMTP (..i hvert fald til erhverv) for 1-2 år siden, asmtp handler om at sikre imod e-mails med falsk afsenderadresse

det er også muligt at du kan have held med at bruge
smtp.mail.dk
men så skal du antaglig fjerne fluebenet i "min server kræver godkendelse.
Den mulighed er jeg dog væsentligt mere usikker på.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede resten Nybegynder
10. oktober 2011 - 21:48 #5
Ja lige præsis lige udover at den ene mail adresse skal ligge fast på en pc der kun kører TDC med en en seperat mail.

Hmm dit forslag er faktisk det eneste jeg ikke har prøvet at gøre.

Men nu prøved jeg lige på min egen "restenSNABELAresten.dk" og indtasted det samme (mail.resten.dk) i ind og udgående istedet for mail.telenor.dk både med det brugernavn fra Telenor og det fra web10 med samme resultat så om det ikke vil blive det samme med den maskine der kører med TDC og egen "resten" mail.
Avatar billede resten Nybegynder
10. oktober 2011 - 21:49 #6
smtp.mail.dk har jeg forsøgt utallige gange og asmtp :)
Avatar billede resten Nybegynder
11. oktober 2011 - 13:59 #7
Så kom det hele op at køre "igen" det var DNS der var problemet.

Så teknik vil du have point for at hjælpe ?

/resten
Avatar billede teknik Juniormester
13. oktober 2011 - 09:23 #8
Hej resten.

Nej, tag du bare dem hjem igen så.

vh
teknik
Avatar billede resten Nybegynder
14. oktober 2011 - 07:49 #9
Ok og mange tak for din indsats :)