Avatar billede thmi99 Nybegynder
11. oktober 2011 - 22:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bedre trådløst?

Findes der en router der kan nå længere?
Der er så dårlig forbindelse når vi går op på 1 sal.

Ville n hjælpe?? hvilket vi selvfølgelig har :)
Avatar billede Andyboy Nybegynder
11. oktober 2011 - 22:25 #1
Du kan prøve at skifte antennen ud til en kraftigere til at starte med. Alternativt skal du have en extender / Access point
Avatar billede thmi99 Nybegynder
12. oktober 2011 - 02:17 #2
Kan man gøre det med alle routere?? Altså skifte antenne?.
Og passer alle Routere og Access point sammen??
Avatar billede Wally73 Mester
12. oktober 2011 - 07:28 #3
Hvis din antenne kan afmonteres, så kan den generelt udskiftes, men bedre antenner koster altså en del penge.
Avatar billede thmi99 Nybegynder
12. oktober 2011 - 16:00 #5
Jeg mener hvordan kan jeg se at den er bedre end den jeg har??
Avatar billede Andyboy Nybegynder
12. oktober 2011 - 22:03 #6
F.eks. denne:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=antenne&sp=all&pid=175242

Der er ikke andet end at prøve sig frem - prøv evt. en lokalbutik hvor du kan aftale at levere den tilbage såfremt rækkevidden ikke forbedres
Avatar billede Wally73 Mester
13. oktober 2011 - 01:54 #7
EDBPriser har ikke nogen ordentlige antenner.

Du skal have fat i firmaer der er mere virksomhedsorienteret.

Mit bud er Danbit.

Side 20.45 og 20.46 er siderne for trådløse antenner.
http://www.danbit.dk/produkter/2045.phtml
http://www.danbit.dk/produkter/2046.phtml
Avatar billede thmi99 Nybegynder
14. oktober 2011 - 06:41 #8
Kanon svar.....
Men jeg har opdaget at min gamle router kun har g, så jeg skal ud at købe en med n og så må jeg kigge efter en der er lidt kraftigere.

Jeg opretter et spørgsmål med det senere. Altså hvordan man læser på den hvor stærk den er.

Send svar til point
Avatar billede Wally73 Mester
14. oktober 2011 - 16:21 #9
Nyere routere er ikke bedre end de ældre.

Tele-loven er praktisk talt ikke ændret i flere år og de nye routere må derfor stadigvæk kun sende med samme styrke som de gamle routere.
De nye routere har flere antenner, hvilket øger båndbredden, hvilket betyder at man kan få flere data igennem, men rækkevidden er den samme.

Eneste måde at få bedre rækkevidde er med en større eller mere retningsbestemt antenne, eller med en antenneforstærker.
Vælger man en antenne-forstærker, så er der dog MEGET stor chance for at ens udgangseffekt overstiger de 100mw der er tilladt i DK.
Avatar billede thmi99 Nybegynder
22. oktober 2011 - 08:10 #10
point please, ellers tager jeg dem selv :-)
Avatar billede thmi99 Nybegynder
26. oktober 2011 - 21:50 #11
OK så tager jeg dem selv