Avatar billede kewlziox Nybegynder
12. oktober 2011 - 22:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gammel computer, nyere ram - Fungere det?

Hej alle!

Mit kæreste har en gammel toshiba computer med et Mobile Intel 965 Express Chipset Family i sig. Computeren har kun 512 mb RAM og er efterhånden lidt sløv.

Da jeg har min egen gamle bærbar bare står og samler støv, overvejer jeg at flytte rammene fra fra min computer til hendes. Min gamle computer indeholder en RAM blok af typen: DDR2 677MHz PC5300 2048Mb.

Har fundet følgende informationer om hendes computer:
http://dl.dropbox.com/u/7012362/Tech.png

Billedet stammer fra følgende PDF:
http://www.intel.com/Assets/PDF/datasheet/316273.pdf

Vil de to ting fungere sammen, eller er der chancer for at brænde computeren af eller noget i den dur.

Håber der er nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe mig på rette vej, gerne med en forklaring på hvorfor det virker eller ikke virker :)

// Christian
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2011 - 22:53 #1
Computeren kan jo klare 4GB DDR2 ram, så det er bare at prøve. Det eneste der kan ske, er at computeren ikke starter op, men så kan der jo byttes om igen.
Avatar billede Maako Nybegynder
13. oktober 2011 - 02:36 #2
Yes, under informationen om hendes bærbar står der at den supporterer, op til 4-GB DDR2 RAM med maks 667 MHz Frekvens.
Du har: 2-GB RAM med 667 MHz Frekvens, så det er jo ikke et problem.

Det problem som jeg ser er at der står at "256-Mb, 512-Mb, and 1-Gb Memory technologies supported"
Men, hvis maks er 4GB og der kun er to SO-DIMM connectors, så kan jeg ej se at 2GB ikke skulle kunne køre fint.

Desuden som @Havn39 siger, så vil det ikke skade bærbaren. Den vil bare enten ikke starte eller den bare vil starte op med en lavere frekvens.
Avatar billede Spench88 Nybegynder
13. oktober 2011 - 09:35 #3
den understøtter de andre ram blokke på 667 mhz, så du skifter bare :)
Avatar billede kewlziox Nybegynder
10. marts 2012 - 01:44 #4
Tak