Avatar billede Miezip Nybegynder
17. oktober 2011 - 19:41 Der er 13 kommentarer

Batch login script %username%

Er igang med og øve mig på noget login script.
prøver og mappe 2 netværk placeringer på min filserver

Servernavn - filserver

alt netværk fungere i mit netværk.

har lavet 2 linjer.

net use p: \\filserver\personlig\%username%
net use k: \\filserver\share

Drevet K  virker fint. men ved P for jeg error code 55, hvis jeg opretter en mappe i \\filserver\personlig\%username% med samme navn som den der er logget ind virker det fint.

men hvis jeg ikke har virker det ikke
men burde den så bare ikke oprette en mappe med som hedder brugernavnet.

sys ikke det kan passe at jeg skal forud oprette en mappe for hver bruger inden jeg køre scriptet.

Bruger har nok permissions til og oprette en mappe selv i den placering. så ved ikke hvad problemet er
17. oktober 2011 - 20:02 #1
...men burde den så bare ikke oprette en mappe med som hedder brugernavnet. ... - nej det vil den IKKE... Stien/mappe skal findes ...

Så brugeren skal på en eller anden måde oprettes/være oprette først...

---

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Miezip Point ude: 250 ?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
17. oktober 2011 - 20:03 #2
burde det ikke værer \\ i starten ??

http://www.maxi-pedia.com/NET+USE+command
NET USE H: \\CorporateFileServer\Users\%Username%

http://en.kioskea.net/faq/2347-error-codes-in-windows
55 The resource or device specified network is no longer available.
Avatar billede Miezip Nybegynder
17. oktober 2011 - 20:06 #3
1# sys bare ikke det skal passe at man skal oprette en mappe først, eller det laver man måske med et andet script eller lign
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
17. oktober 2011 - 20:13 #4
>men burde den så bare ikke oprette en mappe med som hedder brugernavnet.
nope, det skal du selv gøre, normalt gør AD det når du opretter brugeren
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2011 - 20:14 #5
du kan lave en
if exist...
på stien, og hvis den er der, så fortsæt med net use... ellers en md...
Avatar billede Miezip Nybegynder
17. oktober 2011 - 20:14 #6
4#  hvordan gør AD'ern det ? er det et andet script eller lign ?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2011 - 20:16 #7
og du kan også bare lave en
md ...stien >nul
og så derefter
net use p: ...
som så altid findes
Avatar billede majbom Novice
17. oktober 2011 - 20:17 #8
AD gør det "bare" når du opretter brugeren og angiver homedirectory eller hvad den nu hedder...
Avatar billede Miezip Nybegynder
17. oktober 2011 - 20:18 #9
#8

net use p: \\filserver\personlig\%username%
er jo sådan set den der skal være Home directory, har bare ikke sat det op inde på brugeren, troede godt jeg bare kunne lave det i et script
Avatar billede majbom Novice
17. oktober 2011 - 20:21 #10
det kan du også godt, men den kan ikke oprette mappen/mapperne (ikke med net - så skal du bruge md som claes skriver)
Avatar billede Miezip Nybegynder
17. oktober 2011 - 20:23 #11
men hvordan ville en script se ud som mappede et drev med brugernavn som navn, men opretter den hvis den ikke findes
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
17. oktober 2011 - 20:32 #12
sidder ikke lige ved et AD
men en google på "AD create home dir" http://www.google.dk/search?q=AD+create+home+dir
http://support.microsoft.com/kb/816313
http://support.microsoft.com/kb/320043

du skal muligvis i din søgning spesificerer hvilke server du anvender 2000 / 2003 / 2008

#11
ca sådan
if not exist \\filserver\personlig\%username%
md \\filserver\personlig\%username%

men brugeren får så ikke rettigheder til dir, det skal jo sættes af AD
Avatar billede chalde Seniormester
17. oktober 2011 - 21:22 #13
Og at give en bruger fulde rettigheder til den underliggende mappe vil være relativt modigt (dumt).