Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2011 - 20:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

LogonScript til Terminal Server på Windows Server 2003

Hej,

Jeg har en Terminal Server på min Windows Server 2003, hvor jeg ønsker at lave et script, der tilføje nogle netværksdrev, og laver en genvej på skrivebordet.

Ved godt hvordan man får den til at Tilføje netværksdrev, det er bare lige genvejen til drevet, som skal ligge på skrivebordet, det må gerne være sådan at hvis genvejen er på brugerens skrivebord i forvejen, skal scriptet ikke lave en genvej.

Håber i kan hjælpe mig, Mange tak for hjælpen på forhånd :)

(Scriptet skal helst være i en *.bat fil)
20. oktober 2011 - 20:57 #1
Hej.

Jeg kan sende dig et færdigt script i morgen når jeg kommer hjem fra job... det gør alle de ting du efterlyser, dog er det skrevet i VB!

Skal jeg det?

- Jacob
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2011 - 21:35 #2
Hvad med bare at Copy/Paste herind, så andre også kan bruge det :D
Avatar billede riversen Nybegynder
21. oktober 2011 - 07:15 #3
Her er noget vbscript:

Dim WshNetwork
Set WshNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network")
WshNetwork.MapNetworkDrive "T:", "\\server\share"

set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
strDesktop = WshShell.SpecialFolders("Desktop")
set oShellLink = WshShell.CreateShortcut(strDesktop & "\T-drev.lnk")
oShellLink.TargetPath = "T:\"
oShellLink.WorkingDirectory = strDesktop
oShellLink.Save
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 09:48 #4
Tak Riversen, men hvordan kan jeg tilføje mere end et drev og genvej???
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 09:56 #5
Tak Riversen, jeg fandt lige ud af hvordan man gør det, Kan man så få den til at tilføje en eller flere printere og sætte en printer til standard printeren på client-computeren?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 09:57 #6
Hvordan får man scriptet til at stoppe, hvis netværksdrevene og genvejen allerede findes?
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
21. oktober 2011 - 11:07 #7
Her har du ihver fald lige til at sætte default printer.

WSHNetwork.SetDefaultPrinter("\\Server\Printer")
21. oktober 2011 - 11:23 #8
Nemmest ved at putte dette "øverst" i din kode:
ON ERROR RESUME NEXT
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 13:15 #9
Tak, It-GuFFe og brandmanden

Men hvordan tilføjer jeg så kun en printer?
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
21. oktober 2011 - 13:25 #10
WSHNetwork.SetDefaultPrinter("\\Server\Printer") <-- skulle helst ikke tilføje mere end en printer da :)
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 14:58 #11
Jeg mener, hvordan jeg tilføjer en eller flere printere uden at sætte en default printer :D

Undskyld jeg ikke skrev det :)
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2011 - 15:38 #12
brandmand, riversen og IT-GuFFe: smid et svar, så fordeler jeg points mellem jer :D
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2011 - 23:18 #13
lukker spm.
Avatar billede riversen Nybegynder
23. oktober 2011 - 08:34 #14
overvej at tage et kig på Kixtart. Det er ret nemt at gå til og det kan de ting du efterspørger ret enkelt.
14. januar 2013 - 21:15 #15
Svar....