Avatar billede quinnie Novice
23. oktober 2011 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automastisk forbindelse til NAS-server

Hver gang jeg tænder for min computer, får jeg følgende besked: Der kunne ikke genoprettes forbindelse til alle netværksdrev.

Jeg skal hver gang skrive min adgangskode for at få adgang til min NAS-server som er en Synology DS 211j? Kan dette ikke ændres og hvordan gør jeg. Min NAS-server er oprettet i computer som drev Z.
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. oktober 2011 - 12:02 #1
Idet du opretter forbindelse til den og skal indtaste din adgangskode, er der da ikke en lille checkbox hvor du kan sige "Husk mit password"?

Ellers skal vi bruge oplysninger om dit styresystem.
Avatar billede quinnie Novice
23. oktober 2011 - 12:27 #2
Nej, det er der nemlig ikke...

Ja, undskyld, jeg har Windows Vista.
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. oktober 2011 - 12:58 #3
Du er vidst ikke den eneste med problemet. Prøv at kigge i tråden her:
www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=19455

Som foreslået i ovenstående kan du oprette en batch-fil og ligge den i startmappen, så den køres hver gang du starter computeren.

Gem filen som 'netdrive.bat' i mappen:
Startmenu -> Alle programmer -> Start

Filens indhold:
NET USE V: /D
NET USE V: \\PCH-A110\share /user:nmt 1234

Hvor du selvfølgelig udskifter så det passer til dine behov. Altså brugernavn, password og serverens navn
Avatar billede quinnie Novice
23. oktober 2011 - 14:21 #4
Jeg fandt ud af, at jeg skal oprette mig som bruger i NAS´ens kontrolpanel med samme brugernavn og adgangskode som til windows.
Så nu virker det.

Men man kan også oprette en batchfil som du foreslår, men det andet var nemmere :-)

Smid et svar som tak for hjælpen...
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. oktober 2011 - 14:29 #5
Din metode er i hvert fald den mest naturlige. Glad for at du fandt ud af det :)