Avatar billede karenglistrup Praktikant
25. oktober 2011 - 16:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

flytte en stor gruppe mailadresser over i et excelark

Jeg vil gerne finde ud af, om jeg kan overflytte en stor gruppe mailadresser til en excelfil, hvor jeg kan sortere dem i alfabetisk orden. Jeg vil gerne sikre, at jeg får sorteret dubbletter ud på den måde. Hvem kan mon hjælpe her?
Avatar billede The_Buzz Novice
25. oktober 2011 - 17:45 #1
Hvordan er de på nuværende tidspunkt - i en txt fil?
Avatar billede Jureco Novice
25. oktober 2011 - 17:57 #2
Hvis du kan behandle dem i Excel, så er det bare at køre lopslag på dem.

Koden er =lopslag("Referance celle";"start celle f.eks. $a$2":"slut celle";1;falsk). hvis du står i celle b20 med den og kolonne a er listen med mail adressen, så vil formlen for b20 være
= lopslag(a20;$a$1:a19;1;falsk) og så kopier du den til i hele b kolonnen.

Alle de felter der kommer ud med en #t# fejl er der ikke, mens dem der kommer ud med en mail adresse, er der mindst to gange. håber det giver dig svar nok, ellers må du skrive eller sende arket, så skal jeg gøre det i løbet af få sekunder.
Avatar billede karenglistrup Praktikant
25. oktober 2011 - 18:26 #3
Hej Jureco
Det lyder jo helt fantastisk! Og kompliceret ;)
Jeg skal lige prøve med din løsning i morgen - men hvis jeg får brug for at tage imod dit tilbud om mere assistance, må jeg vel have en mailadresse, jeg kan sende til?
Du kan måske sende den til mig på karenglistrup@mail.tele.dk
Avatar billede karenglistrup Praktikant
25. oktober 2011 - 20:37 #4
Jeg må vist lige have hjælp til hvordan jeg gør trin for trin lige fra jeg kopierer alle adresserne fra Outlook, hvor de står i adressefeltet med semikolon imellem og til jeg får dem lagt ind i excelarket. Kan jeg få dem fordelt i celler i en kolonne på en eller anden måde? Det er Officepakken fra 2007 jeg har.
Avatar billede karenglistrup Praktikant
04. december 2011 - 15:12 #5
hej Jureco
Jeg fik aldrig givet dig point for dit svar!
Jeg er ikke helt fortrolig med teknikken her - men jeg kan kun afgive point når du har skrevet som et svar, ikke?