Avatar billede bullwinter Nybegynder
25. oktober 2011 - 18:44 Der er 2 kommentarer

Samarbejde mellem C5 540 og Gotomaxx PDFmailer

Hej!

Jeg mangler hjælp til at finde den helt rigtig parameter til enten C5 540 eller gotomaxx PDFmailer, sådan at følgende sker:
Gå ind og vælger en faktura, og vælger at udskrive den ved hjælp af printeren "PDFmailer". Så laver gotomaxx PDFmailer min faktura om til en pdf fil og vedhæfter den til en ny mail(Så langt virker det). Nu vil jeg så have gotomaxx PDFmailer til at gå ind i C5 og se hvilken mail adresse fakturaen skal sendes til, ved at se hvilken Kreditore/Debitore fakturen er lavet til.

Noget kringlet skrevet, måske...

Jeg mangler seriøst hjælp til denne kode, da jeg indtil nu ikke har fået det til at virke. Ved at det kan virke, da jeg har set det virke på et andet firma (Som desværre ikke vil hjælpe mig).

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, og forstå hvad det er jeg har brug for hjælp til :)
Avatar billede blacks Mester
25. oktober 2011 - 19:35 #1
Hvorfor bruger du ikke bare WordPDF som ligger standard i C5? Med denne printer kan du udskrive faktura, som automatisk kommer på en mail til den mail modtager der står på debitor.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. januar 2012 - 23:44 #2
Jeg vil anbefale eDocPrinter (www.pdfprinter.dk)
den kan styres direkte fra C5 ved at sætte kommandoer ind i rapporten:

F.eks.:

%%EmailEnable: True%%  //Send som eMail
%%EmailSendMethod: 0%%  //benyt std. email program
%%EmailTo: " + &ValgtEmail + "%%  //Send til eMail adresse
%%EmailUseEMAPI: True%%  //Valg af format
%%EmailUseOutlook: True%%  //Outlook format
%%EmailUseOutlookSig: False%%  //Slå standard signatur fra

Det er ret genialt:-)

//Tommy