Avatar billede thesnoop Nybegynder
26. oktober 2011 - 21:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Beregn trafik til ens hjemmeside i MB

Hej Eksperter.

Hvordan beregner jeg hvor meget 250MB trafik pr. måned egentlig er?
Er der et regneark et sted?
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2011 - 21:05 #1
250 MB traffik er 250 MB?
Avatar billede thesnoop Nybegynder
26. oktober 2011 - 21:11 #2
Hvor mange besøgende er dette??
Avatar billede thesnoop Nybegynder
26. oktober 2011 - 21:13 #3
Lukket...
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2011 - 21:21 #4
#3 Hvad er årsagen til lukning af tråd? O.o

Kommer jo an på din hjemmeisdes indhold..
Avatar billede aros Nybegynder
26. oktober 2011 - 21:46 #5
Han har en tendens til pludseligt uden varsel at lukke sine tråde - 2. gang han har gjort det i dag
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2011 - 21:51 #6
#5 okay, har anmeldt ham, nu må vi se om staff herinde gør noget ved det.. for synes ikke helt det er en passende opførelse!
Avatar billede thesnoop Nybegynder
26. oktober 2011 - 22:03 #7
Hør, der er fundet svar på løsningen, desværre, men nu hvor i alligevel ikke kom frem med et konkret svar, så ved jeg da godt at 250mb er 250mb, det jo ikke det jeg spørger om..
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2011 - 22:14 #8
#7 Hvis man har svaret så plejer man os lige at skulle skrive hvad svaret faktisk er og ikke blot "lukket".

For det andet så er 250 MB li med 250 MB, derefter kommer det an på hvad der er på siden altså om der er video, musik, html, php, flash eller andet indhold så vi kan sige hvor meget en bruger vil hente pr besøg, du kan ikke beregner hvor mange brugere, da 1 bruger kan besøge siden flere gange.

Du spørger om følgende: "Hvordan beregner jeg hvor meget 250MB trafik pr. måned egentlig er?"

250 MB traffik er 250 MB.. du skriver ikke hvad det skal beregnes til, det kan være i antal besøgende, det kan være omsætte MB til KB eller GB..
Avatar billede thesnoop Nybegynder
26. oktober 2011 - 22:17 #9
Lav en formel på 150.000 besøgende - besøger et site i størrelsesform af msn.dk - hvor meget trafik vil det genere
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2011 - 22:39 #10
#9 Se content og læg det hele sammen.. jeg gider ikke selv til det, da der er ekstremt meget content på msn.dk, men jeg går ud fra det er dig der hoster siden, så vil du os efter min mening kunne regne ud af 1 besøgende vil bruge det traffik som siden fylder..
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2011 - 22:50 #11
men her  er et regne stykke, hvor du kan se det mere eller mindre:

Du har en hjemmeside på 4 sider, de er hver på 2 KB, så er der 70 KB billed/er på her side og du har 50 der besøger siden dagligt, hver besøger alle de 4 sider.. så ville du ende på følgende: 2 + 70 * 50 * 4 * 30, det vil løbe op i pr måned 432 MB pr mdr..