Avatar billede tlw Nybegynder
28. oktober 2011 - 22:32 Der er 2 løsninger

Bat fil og WMIC kald

Ved ikke om jeg fik gjort noget forkert, men spørgsmålet forsvandt 1.gang, så jeg poster det igen.

Jeg er vist blevet fredagsblind, men jeg kan bare ikke få det her til at virke.

Den skal, hvis pcnavn starter med fx. testpc, tage pc navn, serienr. og model. Jeg ville gerne have et wildcard på pcnavn her.
De 3 informationer skal den ligge i en .txt fil som hedder pcnavn.txt (pcnavn skal så ændres hvergang så jeg får mange filer.)

Senere skal jeg pare serienr. med et nyt navn, så den omdøber pc'en.

Fx. hvis pcnavn=testpc257 og serienr.=%serienummeret som jeg indtaster" ->omdøb til adminpc55.

Her er koden jeg har fået frem indtil videre:
IF "%computername%"=="%computername%"(
start wmic.exe /Output:c:\BatFiler\%computername%.txt BIOS Get serialnumber

nr. 2 %computername% skal være dels tekst og et wildcard til sidst.
Avatar billede tlw Nybegynder
11. november 2011 - 11:16 #1
Kønt blev det ikke, men denne løsning fungerede for mig

SET _prefix=%COMPUTERNAME:~3,10%

IF ==%computername%==XXX%_prefix% wmic.exe /Output:C:\BatFiler\%computername%.txt BIOS Get serialnumber
Avatar billede tlw Nybegynder
11. november 2011 - 11:16 #2
Modtaget